لوکاشنکا: بلاروس و روسیه به عنوان یک ارتش واحد آماده می شوند

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Белоруссии Александр Лукашенко на неформальном саммите руководителей государств - участников СНГ
Президент Белоруссии Александр Лукашенко на неформальном саммите руководителей государств - участников СНГ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2022
عضو شوید
آماده سازی ارتش واحد بلاروس و روسیه در خظ های مرزی این کشور ها.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در دیدار با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت که ارتش بلاروس و روسیه در حال انجام هماهنگی های رزمی در این جمهوری هستند و به عنوان یک ارتش واحد برای دفع هرگونه تجاوز آماده می شوند.
وی افزود، "من فکر می کنم که وزیر دفاع بلاروس قبلاً در مورد آمادگی، هماهنگی رزمی نیرو های بلاروس و روسیه که در بلاروس حضور دارند به شما گفته است. باید بگویم که ما این موضوع را جدی گرفته ایم. هم افسران ما و هم شما در حال آماده سازی نیرو های واحد هستند. بلاروسی ها و روس ها هر دو در حال آماده شدن هستند. به طوری که در صورت لزوم، اولین رده های ما - مدافعان دولت اتحادیه ( روسیه و بلاروس) بتوانند هر تجاوزی را دفع کنند."
به گفته وی، از جعبه کمک های اولیه گرفته تا لباس و سلاح در حال آماده شدن است. لوکاشنکو گفت: "هیچ کس در اینجا تقسیم نمی شود: ما به عنوان یک گروه واحد، یک ارتش واحد، امروز در حال آماده شدن هستیم. همه اطرافیان در مورد آن می دانند. ما آن را پنهان نکردیم. و پنهان کردن آن در دنیای مدرن غیرممکن است."
او تاکید کرد که همه چیز "بر اساس توافق با رئیس جمهور روسیه" پیش می رود. لوکاشنکا خاطرنشان کرد: "شما فقط در جریان نیستید، بلکه با وزارت دفاع ما همکاری می کنید. ما در حال انجام برنامه های خود در این زمینه هستیم."
قابل یادآوری است که در 10 اکتبر، لوکاشنکا اعلام کرد که با رئیس جمهور روسیه در مورد دخالت یک گروه منطقه ای از نیروها در ارتباط با وخامت اوضاع در مرزهای غربی کشور اتحادیه به توافق رسیده است. وزارت دفاع بلاروس تصریح کرد که تعداد کل پرسنل نظامی روسیه در گروه مشترک منطقه ای نیروهای نظامی در بلاروس کمتر از 9000 نفر در نظر گرفته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала