افزایش محصولات نارنج در ننگرهار

© Fotolia / Janis Smitsیک فایده غیرمنتظره پرتقال
یک فایده غیرمنتظره پرتقال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2022
عضو شوید
باشندگان ننگرهار از افزایش محصولات نارنج خبر می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، مسوولان محلی ننگرهار می‌گویند که امسال با افزایش محصولات نارنج این ولایت، شماری از مردم مصروف کار شده‌اند.
رییس کانال ننگرهار، غلام رحمان کاظمی، گفت: "حاصل ما نسبت به گذشته به پیمانه کامل صورت گرفته است. ان‌شاءالله نسبت به گذشته عواید ما نیز به پیمانه بیشتر خواهد بود."
در همین حال، شماری از پیمانکاران باغ‌های مالته در کانال ننگرهار می‌گویند که کم‌بود آب و واردات مالته از کشورهای همسایه از چالش‌های کلیدی آنان است.
مسوول یک شرکت پیمانکار باغ مالته در کانال ننگرهار، گفت: "تا زمانی‌که مالته‌های ما است یعنی تا اخیر فصل، باید مالته‌های کشورهای دیگر به ویژه پاکستان وارد نشود."
به گفته مسوولان، نزدیک به ۲۵۰۰ تن از جوانان هم‌اکنون مصروف گردآوری فرآورده‌های مالته در کانال ننگرهار استند. این جوانان خواهان کار همیشگی استند.
مصباح الدین مستعین، سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، گفت: "در زمان حاصلات میوه‌های کشورهای خارجی وارد می‌شود، پیش ازین نیز شما از ترتیب وزارت زراعت آگاهی دارید که بر آن مالیه بیشتر و متوقف می‌شود."
فرآورده‌های مالته ننگرهار افزون بر کابل در شمار دیگری از ولایت‌ها نیز به فروش می‌رسد. باغداران در کانال ننگرهار می‌گویند در صورتی که چالش‌های شان بر طرف شود، افغانستان از رهگذر میوه‌های ستروس، به خود بسندگی خواهد رسید.
تجلیل شب یلدا در کابل میان سفیران جوان کشور های افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.11.2022
"شب یلدا/چله" به نام افغانستان و ایران در یونسکو ثبت شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала