هند تمایل خود را برای همکاری با روسیه در چارچوب ریاست G20 ابراز کرده است

© AFP 2023 / INDRANIL MUKHERJEEAn Advanced Light Helicopter (ALH) of the Indian Air Force
An Advanced Light Helicopter (ALH) of the Indian Air Force - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه هند از تمایل خود برای همکاری با روسیه به عنوان بخشی از ریاست گروه 20 خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، آریندام باگچی، سخنگوی وزارت خارجه هند روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت که هند قصد دارد به عنوان بخشی از ریاست خود در گروه 20 با روسیه همکاری کند.
هند از اول دسامبر ریاست گروه ۲۰ را برعهده می گیرد. هند به مدت یک سال از اول دسامبر 2022 تا 30 نوامبر 2023 ریاست گروه 20 را بر عهده خواهد داشت. انتظار می‌رود هند میزبان بیش از 200 نشست گروه 20 در سراسر کشور در دوره ریاست جمهوری خود از دسامبر 2022 باشد. نشست سران گروه 20 در سطح سران کشورها و دولت ها قرار است در 9 و 10 سپتامبر 2023 در دهلی نو برگزار شود.
"فکر می‌کنم شما این لحن را از همه کسانی که به طور کلی درباره G20صحبت می‌کنند، می‌شنیدید، یعنی اینکه این گروه مهمی است. این گروه بر اساس اصل مهم اجماع کار می‌کند. و به عنوان رئیس، تلاش‌های ما برای رسیدن به اجماع است. و ما تلاش کرده ایم که در مراحل پایانی نشست بالی این کار را انجام دهیم و فکر می کنم این یک تلاش خواهد بود، فکر می کنم شما آن را از نخست وزیر شنیدید، از وزیر خارجه و دیگر رهبران، از آن نقطه نظر شنیدید. باگچی در پاسخ به سوالی درباره مشارکت روسیه در رویدادهای گروه 20 در دوره ریاست هند بر این گروه گفت، روسیه یکی از اعضای گروه 20 است.
وی خاطرنشان کرد که G20باید با یک صدا صحبت کند، به ویژه در مورد موضوعات مهمی که بر جهان تأثیر می گذارد و ما مطمئناً روی موضوعاتی که بر جهان در حال توسعه، جنوب جهانی، به ویژه غذا، سوخت و کود تأثیر می گذارد، تمرکز خواهیم کرد.
金砖国家 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
تغییر قدرت در جهان از غرب به شرق
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала