سخنگوی کاخ سفید: خروج از افغانستان "لذت بخش" بود

© Flickr / Ash Carter / Glenn FawcettPentagon Press Secretary Navy Rear Adm. John Kirby
Pentagon Press Secretary Navy Rear Adm. John Kirby - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2022
عضو شوید
کربی با "لذت بخش" خواندن خروج آمریکا از افغانستان خبرنگاران فاکس نیوز را شوکه کرد.
به گزارش اسپوتنیک،جان کربی، سخنگوی کاخ سفید و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی، خبرنگاران فاکس نیوز را با سخنانی درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شوکه کرد.
کربی عملیات خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را "لذت بخش" خواند که باعث نارضایتی مجری کانال تلویزیونی فاکس نیوز، برایان کیلمید شد.
"کشورهایی مانند روسیه و چین آنچه را که ما در افغانستان انجام دادیم دیدند، که ما قبلاً بارها در مورد آن در سال جاری صحبت کرده ایم. و آنها فقط می توانند شگفت زده شوند! شگفت زده شدن از سرعت و کارآیی که ما با آن توانستیم به طور امن از آنجا خارج شویم. یک سخنگوی کاخ سفید به این کانال تلویزیونی گفت که هیچ کشور دیگری قادر به انجام این کار نیست.
با این حال، برایان کیلمید در پاسخ به سخنان کربی خاطرنشان کرد که گزارش پنتاگون خروج بی نظم از افغانستان را یک مشکل بزرگ می داند، زیرا چین، به گفته وزارت دفاع، از اشتباهات آمریکا برای متقاعد کردن سایر کشورها به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا به عنوان یک شریک استفاده کرده است. . این گزارش عملیات عقب نشینی را یک "هدیه تبلیغاتی" برای چین و روسیه خواند.

روزنامه نگار خشمگین شد و گفت: "افرادی را که در اثر فروپاشی دولت پشت سر رها کردید را فراموش کردید، اگرچه قول داده بودید که به دادشان خواهید رسید، بله اینگونه از افغانستان خارج شدیم. به عنوان یک افسر، نحوه خروج ما از افغانستان را چگونه توصیف می کنید، زیرا باهوش ترین مردم در مورد شرم آورترین لحظه از آن زمان صحبت می کنند؛ سایگون؟ به رئیس جمهور در این مورد گزارش نشده است، این یک واقعیت است. گزارشی در مورد آنچه در افغانستان اتفاق می افتد تهیه شده است: هیچ کس در مورد آنچه اتفاق می افتد به رئیس جمهور گزارش نمی دهد. "

در سال 2020، ایالات متحده با میانجیگری قطر، قرارداد دو حمیر را با طالبان منعقد کرد (جنبش طالبان *) که بر اساس آن قرار بود تمام نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، که تقریباً تمام تصمیمات سیاست خارجی سلف خود دونالد ترامپ را بررسی کرد، با او در مورد مسئله افغانستان موافق بود و در آوریل 2021 وعده داد که تا اول ماه مه، ایالات متحده شروع به خروج نیروهای خود از افغانستان و سپس سایر ناتو خواهد کرد. کشورها خروج نیروهای خود را اعلام کردند.
در نتیجه، ائتلاف غربی کشور را تا پایان تابستان ترک کرد، آخرین سرباز آمریکایی در 31 اگست 2021 خاک افغانستان را ترک کرد.
معمای سازمان سیا کاربران را خشمگین کرد + عکس  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2022
آمریکا از گروه های تروریستی در افغانستان حمایت می کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала