توماس وست به جاپان، هند و امارات متحده سفر می کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / توماس وست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان
توماس وست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2022
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای گفت‌وگو درباره‌ی افغانستان به جاپان، هند و امارات متحده سفر خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه‌ی ایالات متحده امریکا با پخش اعلامیه‌یی گفته است که توماس وست در سفر هشت روزه‌اش با هم‌پیمانان امریکا و افغان‌هایی که در این کشورها زندگی می‌کنند گفت‌وگو خواهد کرد.
در اعلامیه‌ی وزارت خارجه امريکا آمده است: "نماینده ویژه ایالات متحده امریکا با شماری از مهاجران افغانستان از جمله فعالان حقوق بشر، بازرگانان، سیاست‌مداران و مسوولان رسانه‌ها نیز در باره چگونگی رسیدگی به چالش‌ها گفت‌وگو خواهد داشت."
در همین حال، طالبان در واکنش به این سفر نماینده ویژه امریکا برای افغانستان می‌گوید که واشنگتن عامل اصلی اوضاع بد افغانستان است.
بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان از ایالات متحده امریکا می‌خواهد که محدودیت‌های اعمال شده بر افغانستان را بردارد و کمک‌های بشردوستانه را سیاسی نسازد.
آقای کریمی در این باره چنین می‌گوید "مشکلات که است آنها خودشان این را ایجاد کرده است. اقدامات تحریمی، باقی ماندن تحریم‌ها و سایر مسائل دیگر، مانند مشکلات بانکی، سرمایه مردم افغانستان که هنوز هم مسدود است و مشکلات را ایجاد کرده است."
از سویی هم، شماری از آگاهان مسایل سیاسی سفر تازه توماس وست را مهم می‌دانند.
فضل الرحمن اوريا، آگاه مسایل سیاسی گفت: "این سفر تام وست در رقابت جهانی یک صف‌آرایی جدید تلقی کرده می‌توانیم."
جنت فهیم چکری، آگاه مسایل سیاسی گفت: "هدف شان این است که در تدبیر سیاست خارجی امریکا در موضوع افغانستان بتواند که دقت بیشتر داشته باشد."
در پنج ماه گذشته، این نخستین باری است که توماس وست نماینده ویژه امریکا برای گفت‌وگو در باره افغانستان به شماری از کشورهای منطقه سفر می‌کند.
Thomas West - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2022
توماس وست: برای تعامل با طالبان آمریکا به میانجی‌گری کشور سوم نیاز ندارد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала