روسیه فناوری جدیدی را برای پاکسازی زباله های فضایی انکشاف داده است

© Depositphotos.com / Johan Swanepoelجنگ در فضا – هراس ها و امیدها
جنگ در فضا – هراس ها و امیدها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.11.2022
عضو شوید
دانشمندان سامارا فناوری حذف کارآمد و ایمن زباله ها از مدار را انکشاف داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سرویس مطبوعاتی دانشگاه سامارا، دانشمندان دانشگاه سامارا فناوری را برای انجام ماموریتی برای حذف موثر و ایمن زباله از مدار با استفاده از یک پاک کننده فضایی توسعه داده اند.
در این گزارش آمده است: "دانشمندان دانشگاه سامارا به نام کورولف، فناوری را برای انجام ماموریتی برای حذف کارآمد و ایمن زباله‌های فضایی از مدار توسعه داده‌اند.
به گفته سرویس مطبوعاتی، این فناوری یک تکنیک بهبود یافته برای تمیز کردن مدار با استفاده از یک مشعل پلاسما است - جریان یونی که توسط موتور الکتریکی پاک کننده فضاپیما ایجاد می شود. با این روش تمیز کردن، "جارو" پلاسمایی "سرایدار" فضایی زباله‌های فضایی را با جریانی از یون‌ها در جهت درست جارو می‌کند و آن‌ها را برای احتراق بعدی در لایه‌های متراکم به جو زمین می‌فرستد یا آن‌ها را به مدار دفع ویژه منتقل می‌کند. - محل دفن زباله مداری، دانشگاه مشخص کرد.
این فناوری در کتاب "دینامیک فضایی و کنترل زباله‌های فضایی در حین حمل و نقل توسط جریان یونی" که در ماه نوامبر توسط Elsevier، یکی از چهار مؤسسه انتشارات علمی بزرگ در جهان منتشر شده است، توضیح داده شده است. نویسندگان این مونوگراف پروفسور ولادیمیر اصلانوف، رئیس گروه مکانیک نظری دانشگاه سامارا و الکساندر لدکوف، دانشیار گروه مکانیک نظری موسسه فناوری موشک و فضایی هستند.
وی ادامه داد: پاکسازی ماهواره‌های قدیمی غیرکارکرده یا مراحل موشکی سپری شده که پس از خروج محموله در مدار باقی مانده‌اند، یک کار علمی و فنی چندوجهی و پیچیده است که برای حل آن، طرح‌ها و روش‌های زیادی قبلاً در دنیا ارائه شده است، از جمله استفاده از یون. جریان دارد، اما ماموریت های پاکسازی زباله های فضایی هنوز انجام نشده است. مونوگراف ما به طور مفصل روش تمیز کردن غیر تماسی زباله ها در مدار را با استفاده از یک پاک کننده فضای خودکار مجهز به موتورهای یونی ارائه می دهد، چنین موتورهایی به طور گسترده در فضانوردی مدرن استفاده می شوند. در فاصله حدود ده متری، یک جت یونی از موتور، به اصطلاح مشعل پلاسما، به سمت آن می‌فرستد. در برخورد با سطح زباله‌های فضایی، ذرات جت یونی نیرویی تولید می‌کنند که برای حرکت از آن استفاده می‌شود. لدکوف به نقل از سرویس مطبوعاتی این کشور گفت: آوارها در جهت درست هستند.
همانطور که دانشمند خاطرنشان کرد، بیشتر روش‌های توسعه‌یافته در جهان برای پاک‌سازی زباله‌های فضایی شامل تماس مستقیم - لنگر انداختن یا گرفتن یک شی حمل‌شده با زوبین، شبکه، کابل یا بازوی روباتیک است. با این حال، همه این روش ها کاملاً پیچیده و خطرناک هستند، آنها می توانند منجر به برخورد اضطراری و ظهور مقدار زیادی زباله فضایی کوچک شوند. روش بدون تماس ایمن تر است: دستگاه تمیز کننده در تماس مکانیکی مستقیم با زباله ها قرار نمی گیرد، که احتمال برخورد آنها را کاهش می دهد. علاوه بر این، از این طریق می‌توان اجسامی را که به سرعت در حال چرخش هستند و گرفتن آنها با بازوی روباتیک یا شبکه فضایی بسیار دشوار است، حمل کرد.
 هند در فضا به امریکا، چین و جاپان رسیده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2022
روسیه ماهواره ایرانی خیام را به فضا پرتاب کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала