ورود غیرقانونی کروزر امریکایی به آبهای چین

© AP PhotoРакетный крейсер ВМС США "Ченселлорсвилл"
Ракетный крейсер ВМС США Ченселлорсвилл - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2022
عضو شوید
ارتش چین: کروزر امریکایی چانسلرزویل به طور غیرقانونی وارد آب های چین شد.
به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه سخنگوی فرماندهی رزمی منطقه جنوب ارتش آزادی بخش خلق چین تیان جونلی اعلام کرد، کروزر موشکی آمریکایی چانسلرز ويل ("Chancellorsville") بدون اجازه دولت چین به آب های مجاور جزایر نانشا در دریای چین جنوبی وارد شد.
کانال رسمی وزارت دفاع چین در وی چت گفت: اقدامات ارتش امریکا به طور جدی حاکمیت و امنیت چین را نقض کرده است که این یکی دیگر از دلایل غیرقابل انکار تمایل امریکا به هژمونی ناوبری و نظامی کردن دریای چین جنوبی است.
در گزارش آمده است که نیروهای نیروی دریایی و نیروی هوایی چین برای هشدار و همراهی از کشتی کروزری آمریکایی اقدامات انجام داده که در نتیجه این کشتی از سواحل جزایر نانشا خارج شد.
پکن چندین دهه است که با برخی کشورها - برونئی، ویتنام، مالزیا و فیلیپین - در مورد تعلق بخشی از جزایر جداگانه در دریای چین جنوبی که در آن ذخایر هیدروکربنی قابل توجهی کشف شده است، بحث می کند. نخست از همه، ما در مورد مجمع الجزایر شیشا (جزایر پاراسل)، نانشا (اسپراتلی) و جزایر هوانگیان (ریف اسکاربورو) صحبت می کنیم. در سال‌های اخیر، به لطف تلاش‌های چندجانبه، از جمله همکاری در قالب چین و آسه‌آن، تنش‌ها تا حدودی کاهش یافته است. مقامات چینی به طور دوره ای نسبت به اقدامات تحریک آمیز ایالات متحده ابراز نارضایتی می کنند که می تواند منجر به تشدید جدید و آسیب رساندن به اوضاع در منطقه شود.
نيروي دريايي هفتم ایالات متحده اتهامات پکن در مورد وزود غیرقانونی کروزر موشکی چانسلرز ويل به آب های چین را رد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала