جنایات جنگی استرالیا در افغانستان

نظامیان استرالیا در افغانستان
نظامیان استرالیا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2022
عضو شوید
اعضای ارتش استرالیا و کهنه سربازانی که در یگان های مربوط به تحقیقات جنایات جنگی در افغانستان خدمت می کردند، باید ثابت کنند که جوایزی که دریافت می کنند شایسته است.
به گزارش اسپوتنیک، دربیانیه روز دوشنبه توسط ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا بیان شده است که دولت "کاملاً از پیشنهاد فرمانده نیروهای مسلح استرالیا، ژنرال آنگوس کمپبل" که به افسرانی که نام آنها در گزارش جنایات جنگی نیروهای ویژه استرالیا در افغانستان آمده بود، 28 روز مهلت داد تا اثبات کنند. اعتبار دریافت جوایز دولتی آنها "یکی از توصیه‌های گزارش بریتون (سند حاوی اطلاعاتی در مورد جنایات سربازان استرالیایی مستقر در افغانستان) مربوط به بازنگری در روند اعطای دستورات به افرادی است که دارای پست‌های فرماندهی هستند.
پیش از این، کمپبل از تعدادی از افسران نیروهای مسلح استرالیا که فرماندهی یگان های ذکر شده در گزارش بریتون را بر عهده داشتند، درخواست کرد و از آنها خواست که ظرف 28 روز ثابت کنند که جوایزی که قبلاً دریافت کرده بودند، مستحق بوده اند، و خود آنها "شایستگی دستورات و دستورات را دارند. مدال ها." فرمانده گفت: "یگان‌ها به‌صورت یک تیم زندگی می‌کنند و می‌جنگند و برای آن‌ها نیز مسئولیت جمعی در قبال آنچه رخ داده است، وجود دارد.

گزارش بریتون در مورد رفتار نادرست نیروهای ویژه استرالیا در طول جنگ در افغانستان در 19 نوامبر 2020 منتشر شد؛ این گزارش از قتل و خشونت علیه افراد غیرمسلح و غیرنظامیان توسط سربازان و همچنین اتهامات مربوط به 39 قتل و حداقل 2 مورد بدرفتاری ناموجه علیه 25 کارمند فعلی و سابق وزارت دفاع گزارش داده است. پس از انتشار این سند، بیش از 20 نفر از نیروهای ویژه نیروهای ویژه اخطار اخراج از نیروهای مسلح دریافت کردند و پرونده 19 نفر دیگر برای تحقیقات جنایی به پلیس فدرال استرالیا منتقل شد.

جنرال کمپل از مردم افغانستان به خاطر جنایات سربازان استرالیایی در خاک این ایالت عذرخواهی کرد. بعداً واحدها و واحدهای نظامی ذکر شده در این گزارش منحل شد و جوایز و درجات دریافتی تعدادی از سربازان و افسران که از سال 2007 تا 2015 در افغانستان خدمت می کردند، پس گرفته شد.
Австралийские солдаты в Афганистане  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2022
استرالیا جنایت های جنگی نظامیانش در افغانستان را بررسی می کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала