آلمان می خواهد سیستم دافع هوا پاتریوت خود را در ناتو حفظ کند

© AFP 2023 / BULENT KILICراکت های دافع هوا Patriot, پاتریوت
راکت های دافع هوا Patriot,  پاتریوت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع آلمان از تمایل کشورش برای در اختیار گذاشتن و حفظ دستگاه های راکتی دافع هوا پاتریوت در ناتو خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، آرنو کولاتس، سخنگوی وزارت دفاع آلمان، در اظهارنظری درباره پیشنهاد پولند برای استقرار دستگاه ‌های دافع هوایی آلمان در خاک اوکراین به خبرنگاران گفت: "آلمان قصد دارد دستگاه دافع هوا پاتریوت خود را در سیستم دافع هوا ناتو باقی بگذارد".
او گفت: " در وحله اول، ما به صراحت اعلام می کنیم که پیشنهاد خود را به دوستان پولندی خود را حفظ کرده و خوشحال خواهیم شد که اگر مایل باشند، از آنها در حفاظت از حریم هوایی پولند در برابر مداخلات خارجی، هم با گزمه و هم با تقویت گشت هوایی، حمایت کنیم. البته هر دو پیشنهاد هنوز معتبر هستند".
Зенитно-ракетный комплекс Patriot - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2022
واحدهای ناتو برای استقرار سیستم دفاع هوایی پاتریوت وارد اسلواکی شدند
وی در حین حال تصریح کرد که دستگاه های پاتریوت آلمان بخشی جدایی ناپذیر از دافع هوایی ناتو هستند.
سخنگوی وزارت دفاع آلمان در ادامه گفت:" این سهم ما در سیستم دفاع هوایی ناتو است. ما همچنین تعهدی نسبت به شرکای خود داریم که سال آینده این دستگاه ها را در اختیار نیروی مداخله سریع ناتو قرار دهیم. بر این اساس، ما البته خودما تصمیم می گیریم که چگونه به این تعهدات عمل کنیم. واقعیت این است که ما به این نیروها نیاز داریم تا بتوانیم به این تعهدات عمل کنیم. به همین دلیل است که علاقه زیادی به حفظ این دستگاه های پاتریوت در سیستم ناتو وجود دارد".
پیش از این نیز، کریستینا لامبرشت، وزیر دفاع آلمان از توافق با همتای پولندی خود برای گزمه در حریم هوایی پولند توسط طیارات جنگی یوروفایتر آلمان و استقرار دستگاه های دافع هوایی پاتریوت در این کشور خبر داده بود.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала