شوهر داشتن شرط دادن اجازه کار در موسسات برای زنان در ولایت غور از سوی گروه طالبان

© Sputnikغور
غور  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2022
عضو شوید
مسئولان محلی گروه طالبان در ولایت غور به شماری از کارمندان زن موسسات ملی و بین‌المللی گفته‌اند، که برای گرفتن جواز کار باید شوهر داشته باشند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع روز یک‌شنبه ۶ قوس می‌گویند، که مسئولان گروه طالبان در غور گرفتن جواز کار را الزامی کرده‌اند؛ اما زمانی که زنان برای طی مراحل استعلام‌شان به طالبان مراجعه می‌کنند، با مشکلات روبه‌رو می‌شوند.
به گفته منابع، مدیریت مبارزه با جرم‌های جنایی قوماندانی امنیه و دیگر اداره‌های طالبان در غور استعلام جواز کار زنان متأهل را در بدل ۱۵ هزار افغانی تأیید کرده‌اند.
غور  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2022
کلوپ ویدیو
کوچ اجباری باشندگان ولایت غور از سوی طالبان +ویدیو
منابع می‌گویند، که گروه طالبان استعلام زنان مجرد را رد کرده و به آنان گفته‌اند که محرم‌شان را بیاورند؛ اما وقتی آنان پدر یا برادرشان را برده‌اند، طالبان گفته‌اند پدر و برادر محرم شده نمی‌توانند، زنان باید شوهر داشته باشند.
به گفته منابع، مؤسسات نیز همه روزه به کارمندان‌شان هشدار می‌دهند که اگر جواز کار نگیرند برکنار خواهند شد.
طبق اطلاعات منابع، شمار معدودی از زنان کارمند پس از طی کردن مشکلات بسیار و پرداخت پول به طالبان موفق شده‌اند جواز کار بگیرند.
مسئولان محلی طالبان در غور تا کنون در اینباره دیدگاه شان را بیان نکرده است.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، شرایط کار برای زنان در اداره های دولتی و مؤسسات خصوصی دشوار شده است و گروه طالبان برای کار در بیرون از خانه سختگیری های زیادی را در دستور کار شان گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала