داچیچ: یورش به تیم ملی فوتبال صربستان در جام جهانی 2022 را نکوهش کرد

© Sputnik / Viktor TolochkoПредседатель ОБСЕ Ивица Дачич
Председатель ОБСЕ Ивица Дачич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه صربستان، یورش به تیم ملی فوتبال صربستان را در جام جهانی 2022 به شدت نکوهش و ریاکارانه نامید.
به گزارش اسپوتنیک، ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه صربستان، یورش به تیم ملی فوتبال صربستان را که در جریان بازی با تیم برزیل در جام جهانی 2022 در 24 نوامبر پارچه ای با نقشه این کشور از جمله کوزوو و میتوهیا در رختکن آویزان شده بود را به شدت نکوهش و ریاکارانه نامید.
پیش از این اتحادیه فوتبال جمهوری خودخوانده کوزوو با طرح شکایتی از فیفا خواستار مجازات تیم ملی صربستان شد که بازیکنان پارچه سفیدی را در رختکن آویزان کرده بودند که نقشه ای از کشور در رنگ های پرچم ملی با نشان ملی و شعار تسلیم نخواهد بود (عقب نشینی) در آن دیده می شد.
Председатель ОБСЕ Ивица Дачич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2022
مقام های صربستان طرح آلمان و فرانسه برای اسکان در کوزوو را رد کردند
ولات خودمختار کوزوو و متوهیا، طبق قانون اساسی، بخشی جدایی ناپذیر از صربستان است و به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از آن در تمام نقشه ها و نمادهای دولتی به تصویر کشیده شده است. تصویر و شعار مانند یک اتاق رختکن در صربستان به طور گسترده روی تی شرت ها، دستکول ها، دیگر سوغاتی ها و به شکل گرافیتی استفاده می شود. نمایندگان تیم ملی صربستان در نشست خبری روز شنبه در قطر از اظهار نظر درباره این وضعیت خودداری کردند، در حالی که فیفا هنوز واکنش رسمی دریافت نکرده است.
وزیر امور خارجه صربستان در تلویزیون پروا گفت، که آیا اوکراین در صورت اشاره به کریمه که در سال 2014 پس از همه پرسی به فدراسیون روسیه ملحق شد، مجازات می شود یا خیر؟: "ما نمی توانیم به عنوان یک دولت واکنش نشان دهیم، زیرا این سازمان های ورزشی هستند. اما نشان می دهد که نفاق چقدر بزرگ است".
وی تاکید کرد: من اکنون درباره فیفا صحبت نمی کنم. این کوزوو خودخوانده شکایت کرده است، احتمالاً مراحلی وجود دارد و من نمی دانم پیامدهای آن چه خواهد بود. شاید جریمه این ریاکارانه است، آیا کوزوو یک کشور اعلام شده است؟ این که در فیفا پذیرفته شده است معنایی ندارد، اعضای منطقه ای در آنجا حضور دارند. سازمان ملل کوزوو را به رسمیت نشناخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала