جلوگیری از سفر محسن داور برای اشتراک در نشست امنیتی هرات از سوی پاکستان

© Mohsin Dawar Twitter محسن داور: طالبان را پاکستان برای جنگیدن در برابر پشتون ها و افغانستانی ها ایجاد کرده است
محسن داور: طالبان را پاکستان برای جنگیدن در برابر پشتون ها و افغانستانی ها ایجاد کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2022
عضو شوید
حکومت پاکستان از سفر عضو پیشین جنبش تحفظ پشتون‌ها و عضو کنونی پارلمان این کشور، برای اشتراک در دهمین نشست امنیتی هرات جلوگیری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، محسن داور عضو پیشین جنبش تحفظ پشتون ها و عضو کنونی مجلس نمایندگان پاکستان، روز یک‌شنبه ۶ قوس در تویترش نوشت: "من در فرودگاه اسلام‌آباد از سوی آژانس اطلاعات فدرال متوقف شدم و از سفرم به تاجیکستان برای شرکت در گفت‌وگوی امنیتی هرات ممانعت شد".
داور در ادامه نوشته است: "این افتضاح است زیرا کابینه نام من را به مدت ۲ ماه از فهرست کنترل حذف کرده بود".
محسن داور: طالبان را پاکستان برای جنگیدن در برابر پشتون ها و افغانستانی ها ایجاد کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2021
محسن داور: طالبان را پاکستان برای جنگیدن در برابر پشتون ها و افغانستانی ها ایجاد کرده است
این عضو پارلمان پاکستان حکومت این کشور را به برخورد دوگانه با شهروندانش متهم کرده و همچنان از ادامه مداخله نظامیان در امور سیاسی انتقاد کرده است.
به گفته او، ممانعت یک نماینده منتخب پشتون‌ها از سفر برای اشتراک در یک نشست، گواهی بر این واقعیت است که در سال‌های آینده پشتون‌ها همچنان قربانی اهداف نظامی و سیاسی خواهند بود.
دولت پاکستان پیش از این نیز از سفر محسن‌ داور را به بیرون از این کشور جلوگیری کرده است.
یادآوری می کنیم، که انستیتوت پژوهش های راهبردی افغانستان از محسن‌ داور به‌عنوان یکی از سخنرانان دهمین نشست سالانه گفت‌وگوهای امنیتی هرات دعوت کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала