کلوپ ویدیو

مراسم تحلیف توکایف رئیس جمهور قزاقستان + ویدیو

© AFP 2023 / Yuki IwamuraПрезидент Казахстана Касым-Жомарт Токаев выступает на 77-й сессии Генеральной Ассамблеи ООН в штаб-квартире ООН в Нью-Йорке
Президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев выступает на 77-й сессии Генеральной Ассамблеи ООН в штаб-квартире ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
عضو شوید
توکایف سوگند یاد کرد و به عنوان رئیس جمهور قزاقستان شروع به کار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، قاسم جومارت توکایف، که در انتخابات ریاست جمهوری فوق العاده قزاقستان پیروز شد، به عنوان رئیس دولت آغاز به کار کرد.
توکایف گفت: "من رسماً سوگند یاد می کنم که صادقانه به مردم قزاقستان خدمت کنم، قانون اساسی و قوانین قزاقستان را کاملاً رعایت کنم، حقوق و آزادی های شهروندان را تضمین کنم، وظایف عالی رئیس جمهور جمهوری قزاقستان را که به من سپرده شده است را با وجدان انجام دهم."
این مراسم در کاخ استقلال برگزار می شود و از شبکه های تلویزیونی جمهوری و شبکه های اجتماعی دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری پخش می شود.
در این سالون نورسلطان نظربایف اولین رئیس جمهور قزاقستان، اعضای دولت، نمایندگان پارلمان، هیئت دیپلماتیک معتبر در این کشور و همچنین نمایندگان مردم حضور دارند.
در تابستان، یک همه پرسی در قزاقستان برگزار شد که اصلاحات قانون اساسی را تصویب کرد. یکی از تغییرات مربوط به دوره ریاست جمهوری است - اکنون رئیس دولت برای هفت سال بدون امکان انتخاب مجدد انتخاب می شود. توکایف در سخنرانی افتتاحیه خود ابراز اطمینان کرد که این امر راه قدرت را برای نسل جدیدی از سیاستمداران باز خواهد کرد.
وی با قول به ادامه اصلاحات آغاز شده تاکید کرد: "قزاقستان وارد دوره جدیدی از توسعه خود می شود. دگرگونی های گسترده ای که توسط ما آغاز شد، پایه و اساس تغییرات اساسی را ایجاد کرد."
به گفته رئیس جمهور، قزاقستان به دنبال یک سیاست خارجی متعادل و سازنده با هدف حفظ منافع ملی خواهد بود. وی موضوعات همکاری و مشارکت راهبردی با روسیه، چین و کشورهای آسیای مرکزی را در اولویت خواند.
انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در 20 نوامبر در قزاقستان برگزار شد. میزان مشارکت 69.44 درصد بود. توکایف 81.31 درصد آرا را به دست آورد.
Президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2022
پیروزی قاسم توکایف در انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала