اشرف غنی قاچاقچیان مواد مخدر را بجای طالبان آزاد می‌کرد

© Official Page for the President of The Islamic Republic of Afghanistan.دیدار اشرف غنی با نمایندۀ ویژه ای ملل متحد برای افغانستان
دیدار اشرف غنی با نمایندۀ ویژه ای ملل متحد برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2022
عضو شوید
دادستان سابق افغانستان گفت اشرف غنی مجرمان خطرناکی از جمله قاچاقچیان موادمخدر، متجاوزان جنسی و آدم ربایان را به بهانه آزادی طالبان آزاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فرید حمیدی دادستان سابق افغانستان در یک مصاحبه عنوان کرد اشرف غنی رئیس جمهور پیشین این کشور به بهانه آزادی نیروهای طالبان، شمار زیادی از محکومان قاچاق مواد مخدر، متهمان به تجاوز جنسی و آدم‌ربایی را آزاد کرده است.
حمیدی با بیان این مطلب که این افراد در شمار خطرناک‌ترین مجرمان به شمار می‌رفتند، دلیل این اقدام را فساد در سطح بالای حکومت غنی دانست.
حمیدی افزود در میان ۵ هزار نیروی طالبان، "ارگ" ریاست جمهوری ۷۰۰ مجرم خطرناک را نیز از زندان آزاد کرده است که عضو گروه طالبان نبوده‌اند و نباید در لیست رهایی قرار می‌گرفتند.
حمیدی گفت: "لوی سارنوالی(دادستانی) لیستی از ۷۰۰ نفر از آن‌ها را مشخص کرد و نوشت به هیچ صورت رئیس‌جمهور افغانستان صلاحیت عفو و تخفیف [مدت حبس] آنان را با توجه به جرایم‌شان ندارد. آن‌ها قاچاقبر(قاچاقچی) موادمخدرند یا به جرایمی مثل تجاوز جنسی و اختطاف(آدم ربایی) دستگیر شده‌اند. این لیست به ریاست جمهوری داده شد، ولی در اثر فسادی که در داخل‌ ارگ وجود داشت، نام این مجرمان در این لیست شامل شد".
دولت پیشین افغانستان پیش‌تر در فهرست فاسدترین دولت‌های جهان قرار گرفت و مورد انتقاد محافل داخلی این کشور و نهادهای خارجی بود.
در سال‌جاری، گزارش‌هایی از وضعیت مالی قابل توجه وزرا و مقامات پیشین دولت اشرف غنی در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی منتشر شد که طی آن، رفاه بالای این مقامات به فساد و ارتشای دوران مدیریتی آنان نسبت داده شده بود.
شخص اشرف غنی نیز پس از آنکه از افغانستان گریخت، متهم به سرقت صدها هزار دلار از سرمایه‌های این کشور شد؛ اتهامی که غنی آن را تکذیب کرد.
عواقب چند زنی در ازبکستان: محبت نو و قلوب شکسته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2022
ازبکستان علاقه مند به گفتگو با ایالات متحده در مورد افغانستان است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала