بوریس جانسون: آلمان شکست اوکراین را بهترین نتیجه می داند

© AP Photo / Kirsty WigglesworthМэр Лондона Борис Джонсон
Мэр Лондона Борис Джонсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2022
عضو شوید
بوریس جانسون گفت که قبل از شروع عملیات ویژه نظامی، آلمان روی شکست سریع اوکراین حساب می کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر سابق بریتانیا در مصاحبه با سی ان ان گفت: قبل از شروع عملیات ویژه روسیه، مقامات آلمان شکست سریع اوکراین را بهترین گزینه از نظر اقتصادی می دانستند.
وی گفت: در مرحله ای موضع آلمان این بود که اگر این اتفاق بیفتد فاجعه خواهد بود و بهتر است همه چیز به سرعت تمام شود و اوکراین تسلیم شود.
به گفته جانسون، برلین این رویکرد را با "انواع دلایل اقتصادی خوب" توجیه کرد.
نخست وزیر سابق فرانسه افزود که مقامات فرانسه به معنای واقعی کلمه تا آخرین لحظه امکان درگیری مسلحانه بین روسیه و اوکراین را رد کرده اند.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتازه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
مقامات کیف به ریاست ولودیمیر زلنسکی ممنوعیت مذاکره با مسکو را تصویب کردند، خود زلنسکی بارها اعلام کرده است که با آنها موافقت نخواهد کرد.
مسکو به ناهماهنگی موضع اوکراین اشاره کرد، اما تاکید کرد که آنها همچنان برای گفتگو باز هستند و هیچ پیش شرطی برای این موضوع ارائه نمی کنند.
Солдат готовит танк с навесной гаубицей Panzerhaubitze 2000 вооруженных сил Германии на базе в Мюнстере - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2022
واکنش آلمانی ها به فرستادن هویتزرهای آسیب دیده از سوی آلمان به نیروهای اوکراین
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала