بانک جهانی: شرایط زندگی در افغانستان بسیار وخیم است

© Flickr / Shiny ThingsШтаб-квартира Всемирного банка в Вашингтоне
Штаб-квартира Всемирного банка в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2022
عضو شوید
دو سوم خانواده های افغانستان همچنان برای تامین نیازهای اولیه غذایی و غیرغذایی تلاش می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سروی بانک جهانی که در 22 نوامبر منتشر شد، وضعیت زندگی مردم در افغانستان را از ماه جون تا آگوست سال جاری مورد بررسی قرار داده است.
بانک جهانی در بیانیه ای گفته است که در مجموع، این سروی تصویر وحشتناکی از زندگی در افغانستان به دلیل سختی های جاری و سطح بالای ناامنی غذایی که بر اقتصاد و رفاه افغان ها به ویژه زنان و دختران تأثیر مخرب دارد، ترسیم می کند.
به گفته ملیندا گود، مدیر کشور برای افغانستان در بانک جهانی، "بسیار نگران کننده است که می بینیم اکثر خانواده های افغان همچنان با مشکلات اقتصادی عظیمی روبرو هستند و دسترسی به آموزش - به ویژه برای دختران - به شدت محدود می شود."
یکی از یافته های کلیدی این سروی افزایش قیمت مواد غذایی و عواقب طولانی خشکسالی سال گذشته در کشور است که منجر به محدود بودن قیمت و دسترسی مواد غذایی شده است و دو سوم جمعیت افغانستان را برای قرار دادن غذا بر روی میز با مشکل مواجه می کند. .
بر اساس نظرسنجی بانک جهانی، 65 درصد از شرکت‌کنندگان فکر می‌کردند که شرایط اقتصادی خانواده‌هایشان در 12 ماه آینده بدتر خواهد شد.
از اکتبر 2021 تا ژوئن 2022، اشتغال در میان سرپرستان خانواده با افزایش اندکی در کار حقوقی در بخش خصوصی افزایش یافت، در حالی که اشتغال در بخش دولتی به طور قابل توجهی پایین تر بود.
پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان و توقف کمک های خارجی، فقر در سراسر افغانستان تشدید شد. بر اساس گزارش جدید کمیته بین المللی صلیب سرخ، نزدیک به 20 میلیون نفر در افغانستان اکنون به غذای کافی دسترسی ندارند و بیش از 24 میلیون نفر دیگر نیاز به کمک های بشردوستانه دارند
کودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2022
فقر کودکان افغانستان را مجبور به کار نموده است+ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала