نخست وزیر کوسوو جریمه برای استفاده از نمبرپلیت های صربی را به تعویق انداخت

© Sputnik / Gavro DesicАдминистративный переход Яринье между Сербией и Косово
Административный переход Яринье между Сербией и Косово - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2022
عضو شوید
نخست وزیر کوسوو به درخواست ایالات متحده جریمه برای استفاده از نمبرپلیت های صربی 48 ساعت به تعویق انداخت.
به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر جمهوری خوداعلان شده کوسوو، آلبین کورتی، به درخواست سفیر ایالات متحده، جفری هوونی، اعمال جریمه برای استفاده از شماره های صربی را برای دو روز به تعویق انداخت.
کورتی در توییتی نوشت: "از سفیر هوونی به خاطر تعهد و مشارکتش تشکر می کنم. من درخواست او را برای تاخیر 48 ساعته در اعمال جریمه برای نمبرپلیت موتر های صربی و سایر دیگر نمرات غیر قانونی را می پذیرم".
کورتی اضافه کرد که از همکاری با ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای یافتن راه حل برای این وضعیت خوشحال است.
رئیس جمهور صربستان الکساندر وووچیچ، روزی یکشنبه در یک سخنرانی به ملت اعلام کرد که مقامات کوسوو تصمیم گرفته اند، نیروی ویژه وزارت امور داخله را به شمال کشور که عمدتاً سربی ها در آنجا زندگی می کنند بفرستند.
پلیس کوسوو اعلام کرده است که از 1 نوامبر، ساکنان منطقه ای که دارای موتر هایی با حروف ثبت شده PR (پریشتینا)، KM (کوسوفسکا- میتروویستا)، پریزرن، GL، UR، PE،DA یا ĐA بودند با جریمه مواجه شدند. آنها مجبور بودند مجددا موتر های خود را با پلیت هایی با علامت RKS/Unk - "جمهوری کوسوو" ثبت کنند.
وووچیچ اظهار داشت که مقامات کوسوو تصمیم جریمه برای استفاده از شماره های صربی را لغو نخواهند کرد. در این رابطه، به گفته رهبر صربستان، پس از 21 نوامبر می توان انتظار داشت که وضعیت در منطقه تشدید شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала