- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

سازمان ملل: کشتار اسیران از سوی اوکراینی ها باید مورد بررسی قرار بگیرد

CC0 / jensjunge / تمدید مدت دورکاری کارمندان دبیرخانه سازمان ملل
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2022
عضو شوید
معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت، که کشتار اسیران جنگی روسی از سوی نظامیان اوکراینی باید به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، فرهان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری گفت: گزارش‌های مربوط به کشته شدن اسیران جنگی روسی از سوی طرف اوکراینی باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
زاخارووا درباره تیرباران اسیران روسی از سوی ارتش اوکراین: هیچ کس از انتقام گریخته نمی تواند
یک روزنامه‌نگار از او خواست تا درباره ویدیوی "که نیروهای اوکراینی سربازان روسی را تیرباران می‌کنند" نظر بدهد و او گفت: "ما نگران هرگونه نقض حقوق بشر هستیم، صرف نظر از اینکه چه کسی مرتکب آن شده است. می بینید که ماتیلدا بوگنر، رئیس هیئت نظارت بر حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین، هفته گذشته گزارشی ارائه کرد که در آن، از جمله، توجه خبرنگاران و به طور کلی جهان را به مشکل زندانیانی جلب کرد، که توسط طرف اوکراینی کشته شدند. باید به این موضوع رسیدگی شود، این باید به دقت بررسی شود".
پیشتر وزارت دفاع روسیه گفته بود، که ارتش اوکراین عمدا 10 نظامی اسیر روسی را کشته است.
یادآوری می کنیم، ویدئویی که نشان می‌دهد ارتش اوکراین روس‌هایی را که تسلیم شده‌اند و روی زمین دراز کشیده‌اند را تیرباران می‌کند، در 18 نوامبر در اینترنت منتشر شد. به گفته والری فادیف، رئیس شورای حقوق بشر، این اتفاق در روستای مکیوفکا در جمهوری خلق لوهانسک رخ داده است. رئیس شورای حقوق بشر این حادثه را یک جنایت تظاهرآمیز خواند و گفت، که خواستار تحقیقات بین المللی است. شورای حقوق بشر این ویدئو را برای دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا، شورای اروپا، عفو بین الملل، کمیته بین المللی صلیب سرخ و دیگر سازمان ها ارسال خواهد کرد.
پس از آن کمیته تحقیقات روسیه پرونده جنایی را درباره اعدام دسته جمعی سربازان اسیر روسی توسط نمایندگان اوکراین باز کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала