وزارت دفاع ترکیه: عملیات در سوریه مطابق با منشور سازمان ملل است

© AP Photo / Turkish Defence Ministry/PoolВойска Турции и США проводят совместное патрулирование вокруг сирийского города Манбидж. Архивное фото
Войска Турции и США проводят совместное патрулирование вокруг сирийского города Манбидж. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2022
عضو شوید
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، که عملیات هوایی این کشور در سوریه مطابق با منشور سازمان ملل است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، که عملیات هوایی "پنجه شمشیر" در برابر گروه های کرد، در شمال سوریه و عراق مطابق با حق دفاع از خود بر اساس منشور سازمان ملل است.
بر پایه این گزارش، وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرده است، که این عملیات مطابق با حق دفاع از خود طبق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد انجام شده است".
Глава Генштаба Турции Хулуси Акар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2022
وزارت دفاع ترکیه: انقره از عملیات برنامه‌ریزی شده در شمال سوریه صرف‌نظر نخواهد کرد
به گفته این وزارتخانه، تروریست ها از مناطق شمالی سوریه و عراق به عنوان پایگاهی برای حمله به ترکیه استفاده می کنند.
پیشتر فرهاد شامی، نماینده کرد "نیروهای سوریه دموکراتیک" (SDF) گفته بود، که ترکیه در حال حمله به شهر مرزی کوبانی در شمال سوریه است که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است.
پیش از این، سلیمان سویلو، رئیس وزارت امور داخله ترکیه از سوءظن ها خبر داده بود، که دستور حمله تروریستی هفته گذشته در مرکز استانبول از این شهر مرزی صادر شده و عامل این حمله از طریق روستای عفرین وارد خاک ترکیه شده است.
یادآوری می کنی، که یکشنبه گذشته، انفجاری در خیابان عابر پیاده استقلال استانبول روی داد که شش کشته و 81 زخمی برجای گذاشت. مظنون این حمله بازداشت شد، او اعتراف کرد که با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) ممنوعه در ترکیه ارتباط دارد.
کشورهای که در آن کردها زندگی می کنند، از ترس تشکیل یک کشور کرد زبان برای چندین دهه به سرکوب کردها رو آورده اند، که ترکیه یکی از آن کشورها است که بیش از 23 درصد کرد در این کشور زندگی می کند و حزب پ ک ک یکی از بزرگترین حزب های کردها در ترکیه است که برای گرفتن آزادی با ترکیه درگیر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала