مسکو قطعنامه سازمان ملل در مورد غرامت به اوکراین را رد کرد

© AP Photo / Frank Franklin IIاسامبله عمومی سازمان ملل متحد
اسامبله عمومی سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2022
عضو شوید
آنتون سیلوانوف وزیر مالیه روسیه گفت: قطعنامه سازمان ملل در مورد غرامت به اوکراین هیچ نیروی قانونی ندارد، روسیه آن را یک بیانیه صرفا سیاسی ارزیابی می کند که ادامه نخواهد یافت.
سیلوانوف افزود که پوتین در شبکه تلویزیونی Rossiya 1 گفت: "این قطعنامه هیچ نیروی قانونی ندارد. بنابراین، ما این را یک بیانیه صرفا سیاسی می دانیم که ادامه نخواهد یافت."
پیش از این، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا پیش نویس قطعنامه ای را در مورد جبران خسارت وارده به کیف "در نتیجه اقدامات غیرقانونی بین المللی فدراسیون روسیه در اوکراین یا علیه آن" تصویب کرد.
Заместитель министра иностранных дел РФ Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2022
نشست سر منشی ملل متحد با نبینزیا نماینده روسیه
روسیه با تصویب این سند مخالفت کرد و گفت که پیش نویس قطعنامه "در مقابل انتقادات قانونی نمی ایستد" و "تلاشی ناچیز برای قانونی کردن آنچه از نظر حقوق بین الملل قانونی نیست" است.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در این مورد گفت که کشورهای غربی به دنبال استفاده از منابع مالی فدراسیون روسیه هستند که آنها را مسدود کرده اند تا به تحویل و پرداخت تسلیحاتی که قبلاً به کیف ارائه شده است استفاده کنند و این فرصت را "سرقت آشکار" خواند. نماینده فدراسیون روسیه هشدار داد که پذیرش این قطعنامه می تواند در پاسخ به مبتکران آن "بومرنگ" شود و خاطرنشان کرد که "چنین تصمیم تنها منجر به افزایش بی ثباتی و تنش در جهان خواهد شد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала