تردیدها درباره دور دوم ریاست جمهوری بایدن در زادروز 80 سالگی اش

© AP Photo / Susan WalshПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2022
عضو شوید
در زادروز 80 سالگی رئیس جمهور کنونی امریکا، تردیدها درباره دور دوم ریاست جمهوری او افزایش پیدا کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ سفید نوشت: جو بایدن، رئیس جمهور امریکا روز یکشنبه 80 ساله می شود، او این جشن را در محافل خانوادگی با همسرش جیل و سایر بستگان نزدیک خود جشن خواهد گرفت.
علیرغم چنین سالگرد مهمی از رئیس دولت، که هرگز در تاریخ ایالات متحده امریکا در داخل دیوارهای کاخ سفید جشن گرفته نشده است، دولت برنامه ای برای برگزاری جشن های برجسته ندارد، بر خلاف مثلاً، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین امریکا، که 50 سال میزبانی او در دفتر بیضی شکل با صدای بلند و بزرگ جشن گرفت.
جو بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
کلوپ ویدیو
بایدن در جریان اجلاس سران گروه 20 روی پله‌ها تعادل خود را از دست داد
چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده از 20 جنوری 2021 بر سر کار آمده است و حتی در دوران مبارزات انتخاباتی نیز سن بایدن در هاله ای از ابهام قرار داشت. پس از 22 ماه اداره کشور در جامعه و رسانه های امریکا، سوال اصلی این است که آن خط معقول کجاست که سیاستمداران امریکایی دیگر نباید در راس آن کشور باشند؟
در این زمینه، نانسی پلوسی 82 ساله، رئیس کنونی مجلس نمایندگان امریکا و عضو هم حزبی بایدن، که پنجشنبه گذشته استعفای خود را از رهبری دموکرات ها در مجلس و تمایل به دادن جای خود به نسل جدید، قابل توجه بود.
پلوسی اولین بار در سال 1987 به مجلس نمایندگان انتخاب شد، در سال 2003 به عنوان رهبر اقلیت دموکرات انتخاب شد و از آن زمان به عنوان رئیس و رهبر جناح بازنده جایگزین شده است. بنابراین، تصمیم کنونی، با آغاز به کار مجلس جدید در 3 جنوری 2023، به دوره 20 ساله رهبری پلوسی در قوه مقننه پایان می دهد.
بایدن مسیر شغلی حتی چشمگیرتری را پشت سر خود دارد. او از سال 1973 تا 2009 به عنوان سناتور خدمت کرد. رهبر کنونی امریکا سپس در دوران باراک اوباما معاون رئیس جمهور بود و از سال 2017، پس از آمدن ترامپ، خود را وقف آموزش، بحث های سیاسی و حمایت از حقوق اقلیت ها کرد تا اینکه در سال 2019 جاه طلبی های ریاست جمهوری خود را اعلام کرد.
اکنون رهبر ملت نیز تمایل خود را برای ماندن در دوره دوم کتمان نمی کند، اگرچه هنوز اعلام رسمی نامزدی نکرده و آن را به ابتدای سال 2023 موکول کرده است.
با این حال، محفوظات همیشگی بایدن، خاطرات او از گذشته که با حقایق مرتبط نیست، و موقعیت‌های شرم‌آور متعدد دیگر فقط به آتش شک و تردید در مورد آینده‌ی حرفه‌ای سیاسی او دامن می‌زند.
رسانه‌ها بدون اینکه ذهن بایدن را زیر سوال ببرند، اخباری درباره کارت‌هایی برای رئیس‌جمهور با دستورالعمل‌های دقیق برای اقدامات او، شایعاتی درباره نگرانی بانوی اول درباره وضعیت همسرش و سیگنال‌های دیگری منتشر می‌کنند که جای تامل دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала