آتشفشان شیویلوچ کامچاتکا در حال آماده شدن برای یک فوران قدرتمند است

© Photo / Vfp15Петропавловск-Камчатский на фоне вулкана Корякская сопка
Петропавловск-Камчатский на фоне вулкана Корякская сопка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2022
عضو شوید
انستیتوت آتشفشان شناسی و زلزله شناسی شاخه خاور دور اکادمی علوم روسیه گزارش داد، که آتشفشان شیولوچ در کامچاتکا بسیار فعال شده است که نشان دهنده آمادگی برای یک فوران قدرتمند است.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی انستیتوت آتشفشان شناسی و زلزله شناسی شاخه خاور دور اکادمی علوم روسیه به نقل از الکسی اوزروف، مدیر این مؤسسه نوشت: "گنبد آتشفشان بسیار داغ است، در تاریکی، گنبد تقریباً در تمام سطح آن می درخشد. بهمن های داغ با دمای 1000 درجه سانتیگراد از دامنه ها می غلتند، جریان های آذرآواری پایین می آیند. این حالت گنبد به عنوان یک قاعده، پیش از یک فوران حمله ای قدرتمند شناخته می شود".
Дым над вулканом Попокатепетль в Мексике - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2019
چندرسانه ای
فیلم هیجان‌ برانگیز فوران آتش فشان + ویدئو
به گفته دانشمندان، انتظار می رود که جریان های آذرآواری با سرعت زیاد از دامنه های آتشفشان پایین بیایند. انتشار خاکستر و فروپاشی وجود خواهد داشت.
این انستیتوت در بیانیه ای اعلام کرد: "ریزش خاکستر در سکونتگاه های مجاور رخ خواهد داد. جریان ها می توانند تا 20 کیلومتر را طی کنند و بزرگراه پتروپاولوفسک-کامچاتسکی-اوست-کامچاتسک را بسته کنند".
دانشمندان توصیه کردند، که در فاصله نزدیکتر از 15 کیلومتر به آتشفشان نزدیک نشوید و اشاره کردند که فوران می تواند در هر زمانی آغاز شود.
یادآوری می کنیم، که شیولوچ یکی از بزرگترین آتشفشان های کامچاتکا است. این شامل سه ساختار اصلی است: آتشفشان قدیمی شیولوچ، کالدرا باستانی و آتشفشان فعال یانگ شیولوچ. ارتفاع گنبد گدازه ای شیولوچ جوان 2500 متر است. این آتشفشان در تقاطع قوس های جزیره کوریل-کامچاتکا و آلوتین در فاصله 50 کیلومتری روستای کلیوچی و 450 کیلومتری شهر پتروپاولوفسک-کامچاتسکی قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала