ناتو نگران برنده شدن ترامپ در انتخابات امریکا نیست

© AFP 2023 / Seth Herald/Getty ImagesБывший президент США Дональд Трамп
Бывший президент США Дональд Трамп  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2022
عضو شوید
معاون دبیرکل ناتو: بازگشت ترامپ به قدرت، نگرانی برای آینده ناتو نخواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، میرچا جوآنا، معاون دبیرکل ناتو گفت که در صورت بازگشت دونالد ترامپ به قدرت در ایالات متحده، نگران آینده این ائتلاف نیست.
ترامپ روز سه شنبه رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 اعلام کرد.
او گفت: "در ایالات متحده، حمایت عمومی از ناتو بسیار قوی است. تغییر رهبری در دموکراسی ها انتخاب مردم است و به خودی خود دارای قدرت بزرگی است. من واقعا نگران این نیستم که چه کسی در آمریکا قدرت خواهد داشت." در یک انجمن اختصاص داده شده به همکاری ناتو و اتحادیه اروپا.
استفانو سانینو، دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود ابراز امیدواری کرد که به دلیل تغییر چشم انداز ژئوپلیتیک، تغییرات قدرت ایالات متحده منجر به تغییر در روابط با اتحادیه اروپا نشود. سانینو گفت: "ما باید منتظر آن [انتخابات جدید ریاست جمهوری آمریکا] باشیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، آیا رویکرد مشابه (در صورت انتخاب دونالد ترامپ) یا رویکردی متفاوت است، زیرا وضعیت ژئواستراتژیک تغییر کرده است".
وی همچنین افزود که در سال های اخیر، ایالات متحده و اتحادیه اروپا گام های بلندی در همکاری برداشته اند. "ما باید به کل طیف همکاری های فراآتلانتیک نگاه کنیم... علاوه بر این، همگرایی منافع وجود دارد، ما در یک مسیر حرکت می کنیم. و ما هنوز دو سال، کار زیاد، چالش های زیادی داریم، ما باید این سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: روی دستیابی به نتایج تمرکز کنید.
ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود که سیاست "اول آمریکا" را دنبال می کرد، بارها ناتو و متحدانش را مورد انتقاد قرار داد، سیاستمداران آمریکایی این موضوع را رد نکردند که در صورت انتخاب مجدد ترامپ برای دور دوم، ایالات متحده به طور کامل از این ائتلاف خارج شود.
ناتو چگونه گسترش یافت؟ + داده نمایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
آیا ترکیه از ناتو خارج خواهد شد؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала