اسرائیل میلیون ها دالر برای کمک به اوکراین "تحت فشار آمریکا" هزینه کرد

عضو شوید
هاآرتص: اسرائیل میلیون ها دلار برای کمک به اوکراین تحت فشار آمریکا هزینه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه هاآرتص اسرائیل روز پنجشنبه گزارش داد که اسرائیل میلیون ها دلار را برای خرید برخی "مواد راهبردی" برای اوکراین تحت فشار ایالات متحده هزینه کرده است.
این نشریه می‌گوید: "تحت فشار ایالات متحده، اسرائیل اخیراً موافقت کرد که میلیون‌ها دلار برای خرید "مواد راهبردی" برای تلاش‌های جنگ اوکراین تأمین کند.
به گفته روزنامه نگاران به دست آمده از منابع دیپلماتیک اروپایی، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار آن شد که اسرائیل به تدارکات منحصراً بشردوستانه محدود نشود، اما کمک های خود را به کیف، از جمله سیستم های دفاع هوایی، گسترش دهد.
در نتیجه، توافقی در مورد تامین "مواد راهبردی" از طریق یکی از کشورهای ناتو که از جمله به تامین سلاح اوکراین می‌پردازد، حاصل شد. این روزنامه خاطرنشان می کند که اسرائیل هزینه این کمک را پرداخت که میلیون ها دلار هزینه داشت و این کشور مواد لازم را خریداری و به کیف تحویل داد. آنچه در خطر است مشخص نشده است. همچنین خبرنگاران این نشریه نتوانستند از دفتر نخست وزیری یا وزارت دفاع نظر بگیرند. علاوه بر این، اسرائیل با تحویل ناتو به کیف تسلیحات حاوی قطعات ساخت اسرائیل، از جمله اپتیک و سیستم های کنترل آتش موافقت کرد.
در پایان ماه اکتوبر، هیل به نقل از یوگنی کورنیچوک، سفیر اوکراین، گزارش داد که اوکراین از کاخ سفید می‌خواهد تا بر اسرائیل برای ارائه کمک نظامی به کیف و بررسی نحوه تبعیت این کشور با تحریم‌های ضد روسیه فشار بیاورد. به گفته این نشریه، سفیر مرتباً با همکار آمریکایی خود توماس نیدس که به شوخی او را "سلاح مخفی" خود در مبارزه برای تغییر روحیه اسرائیل در مورد کمک نظامی می خواند، ملاقات می کرد.
پیش از این، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، به الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین گفته بود که اسرائیل محدودیت‌های عملیاتی دارد که به دلیل آن نمی‌تواند سامانه‌های تسلیحاتی را به اوکراین عرضه کند. ولودیمیر زلنسکی نیز به نوبه خود از موضع اسرائیل ابراز نارضایتی کرد.
An Israeli F-16 takes off during the bi-annual multi-national aerial exercise known as the Blue Flag, at Ovda airbase near Eilat, southern Israel, Sunday, Oct. 24, 2021.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2022
اسرائیل سوریه را تهدید به از سرگیری حملات هوایی کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала