طیاره ناتو موشکی را که در خاک پولند سقوط کرده بود، ردیابی کرد

بمب
بمب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
عضو شوید
رسانه ها: طیاره ناتو موشکی را که در خاک پولند سقوط کرد، ردیابی کرد، داده ها به ائتلاف منتقل شد
به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان به نقل از یک مقام نظامی ناتوخبر داده است که یک هواپیمای ناتو که در حریم هوایی پولند بود، موشکی را که به قلمرو آن اصابت کرد، ردیابی کرد، اطلاعات به ورشو و ائتلاف منتقل شد.
این کانال به نقل از این مقام گفت: اطلاعات با برچسب های راداری در اختیار ناتو و پولند قرار گرفت. او نگفت چه کسی و از کجا این موشک را پرتاب کرده است.
خاطرنشان می شود که هواپیماهای ناتو از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه به طور منظم اوکراین را زیر نظر دارند. هواپیمایی که این موشک را ردیابی می کرد، رویدادهای اوکراین را رصد می کرد.
رسانه های پولندی در شامگاه 15 نوامبر گزارش دادند که دو موشک در روستای Przewoduv، لوبلین Voivodeshipدر شرق پولند سقوط کرد و دو نفر کشته شدند. اظهارات بیشتر مقامات پولندی به یک موشک اشاره دارد. وزارت امور خارجه پولند گفت که این موشک ساخت روسیه است، در حالی که رئیس جمهور آندری دودا خاطرنشان کرد که ورشو اطلاعات دقیقی در مورد اینکه متعلق به چه کسی است ندارد.
در صبح روز 16 نوامبر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار برگزاری نشست اضطراری از رهبران گروه 7 و کشورهای ناتو شد که مانند او در اجلاس سران گروه 20 در بالی شرکت کردند. در نتیجه، او گفت که اطلاعات اولیه این واقعیت را رد می کند که موشکی که در پولند سقوط کرد از روسیه پرواز می کرد.
Флаг на здании Министерства обороны РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
وزارت دفاع ادعا ها در مورد اصابت موشک های روسی به خاک لهستان را تحریک‌آمیز خواند
به گفته وزارت دفاع روسیه، در آن روز هیچ حمله ای به اهدافی در نزدیکی مرز اوکراین و پولند صورت نگرفت و عکس های منتشر شده از برخی زباله ها هیچ ارتباطی با سلاح های روسی ندارد. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که تمام اظهارات رسانه‌های پولند درباره سقوط ادعایی موشک‌های "روسی" یک تحریک عمدی به منظور تشدید تنش است.
همانطور که الکسی لئونکوف، کارشناس نظامی به ریانووستی گفت، موشک‌های کروز روسیه نمی‌توانند به پولند برسند، اما موشک‌های اس-300 اوکراینی شلیک غیرعادی می‌توانند به آنجا پرواز کنند: قبلاً چنین نمونه‌هایی وجود داشته است، از جمله شکست موشک‌های ضدهوایی خود توسط اوکراین. ساختمان های مسکونی
پنتاگون گفت که در شرایط سقوط موشک در پولند، آنها قصد دارند نه با حدس و گمان، بلکه با حقایق عمل کنند، که فرصت های کافی برای روشن شدن وجود دارد. پاتریک رایدر، سخنگوی ارتش، گفت: در عین حال، تا زمانی که حقایق دریافت نشود، پنتاگون در مورد قابل اجرا بودن ماده 5 منشور ناتو صحبت نخواهد کرد. در این ماده آمده است: طرفین متعاهد توافق می کنند که حمله مسلحانه به یک یا چند نفر از آنها در اروپا یا آمریکای شمالی به عنوان حمله به کل آنها تلقی شود.
Вид на Пражский Град - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2022
هیچ مکانی در پراگ برای اسکان پناهندگان اوکراینی باقی نمانده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала