طالبان در تشکیل دولت فراگیر ناکام بوده اند

© Sputnikفرمت مسکو 2022
فرمت مسکو 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
عضو شوید
ضمیر کابلوف: متاسفانه طالبان به فراخوان تشکیل دولت فراگیر بی توجه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در افتتاحیه نشست چهارمین فرمت مشورتی مسکو در مورد افغانستان در مسکو بیان کرد که: متاسفانه طالبان به فراخوان تشکیل دولت فراگیر بی توجه هستند.
به گفته کابلوف، تلاش های کشورهای منطقه تا حد زیادی به ثبات مقامات جدید کمک کرد که بیشتر آنها برخلاف تحریم های غرب، حضور سیاسی و دیپلماتیک خود را در افغانستان حفظ کردند.
ما از تمایل مقامات فعلی برای ایجاد عملکرد دستگاه دولتی، کمک به حل تنش های اجتماعی-اقتصادی و جلوگیری از گسترش تروریسم و ​​مواد مخدر قدردانی می کنیم. این درست نیست که بگوییم بحران انتقال قدرت برطرف شده است. علیرغم اقدامات ضد تروریستی که از سوی طرف افغان صورت گرفته است، دروضعیت امنیتی این کشور وخیم‌تر شده است. متاسفانه تایید شده است که حمله تروریستی در نزدیکی دیوارهای سفارت روسیه در کابل در 5 سپتامبر است. ما به در خصوص نگران تداوم نفوذ داعش (یک سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) در مناطق شمالی افغانستان، هم مرز با شرکای آسیای مرکزی خود هستیم."
فرمت مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
اظهارات نماینده چین در اجلاس فرمت مسکو برای افغانستان
کابلوف خاطرنشان کرد که علیرغم ممنوعیت کشت خشخاش از سوی طالبان در ماه آوریل سال جاری و اظهارات افراد ذیربط که وجود مشکل را انکار می کنند، نهادهای بین المللی ذی ربط از جمله دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در هر دو سطح زیر کشت این تریاک افزایش یافته است.
این دیپلمات با اشاره به تمایل شرکت کنندگان به طالبان برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان که در بیانیه پایانی نشست مسکو در سال گذشته ثبت شد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در کابل هنوز هم ترجیح می دهند این فراخوان را نشنوند و فراگیر بودن را به نفع خود تفسیر کنند.
فرمت مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
کلوپ ویدیو
دلیل دعوت نشدن طالبان به فرمت مسکو چیست؟ + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала