زندانی و شکنجه باشندگان یک روستای ولسوالی گیزاب ارزگان از سوی جنگجویان گروه طالبان

© Sputnikاروزگان
اروزگان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
عضو شوید
منابع محلی در ارزگان از زندانی و شکنجه کردن باشندگان یک روستای ولسوالی گیزاب این ولایت از سوی جنگجویان گروه طالبان خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع روز چهارشنبه، ۲۵ عقرب گفتند، که این رویداد دو روز پیش پس از آن رخ داد که فردی به نام ظاهرخان با اهالی روستای "ورگ" ولسوالی گیزاب دعوای حقوقی داشته، اما مسئولان محلی طالبان در این ولسوالی با گرفتن پول از ظاهرخان دستور احضار باشندگان این روستا را صادر کرده‌اند.
ارزگان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
یک بیمار روانی در ارزگان دو طالب را کُشت
به گفته منابع، به دنبال این دستور، نیروهای طالبان باشندگان روستای ورگ را نخست لت‌وکوب و سپس در مرکز ولسوالی گیزاب زندانی کرده‌اند.
یک منبع دیگر نیز با ارسال حکم احضاریه شماری از باشندگان روستای ورگ به روزنامه ۸صبح می‌گوید، که نیروهای طالبان بر سر دعوای حقوق مردم ملکی را لت‌وکوب و زندانی کرده‌اند.
طبق اطلاعات منبع، این حکم از سوی فرماندهی امنیه طالبان در ولسوالی گیزاب صادر و در آن نام‌های حدود هشت تن از باشندگان این روستا ذکر شده و آمده است که این افراد هرچه زودتر به این فرماندهی حاضر شوند.
مسئولان محلی طالبان در ولسوالی گیزاب ارزگان تاکنون در این باره دیدگاه شان را بیان نکرده است.
یادآوری می کنیم، که پیش از این نیز گزارش‌هایی از لت‌وکوب شهروندان کشور از سوی نیروهای طالبان نشر شده است؛ اما مقام‌های این گروه تاکنون نتوانسته‌ رفتار خشونت‌آمیز نیروهایش در برابر شهروندان را کنترل کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала