- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

شنیده شدن صدای انفجار در کیف، کریوی روگ، لووف، خارکف و ژیتومیر + ویدیو

© Fotolia / Lester120Панорамный вид украинского города Харьков
Панорамный вид украинского города Харьков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2022
عضو شوید
با خبر انفجارها در کیف، سیستم های دفاع هوایی آغاز به کار کردند و قطع برق در کیف و چندین شهر بزرگ اوکراین آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری سوسپیلنی در کانال تلگرامی خود نوشت: "صداهای انفجار در کیف به صدا درآمد، یک حمله هوایی در شهر و منطقه وجود دارد".
کانال تلویزیونی پرشی (اول) در پیام رسان نوشت: "انفجارها در کیف شنیده می شود. طبق داده های اولیه، پدافند هوایی در حال کار است".
همچنین، نشریات و مقامات اوکراینی از انفجارهایی در شهرهای دیگر خبر می دهند، که در تامین انرژی با مشکل مواجه شده اند. در برخی مناطق لووف، کریوی روگ و خارکف، برق قطع شده، متروی خارکف از کار افتاده است. ژیتومیر کاملاً بی انرژی است. خاموشی های اضطراری در پایتخت اوکراین ایجاد شده است.
شرکت انرژی ذخیره گوناگون در بیانیه ای گفت: "برنامه های خاموشی اضطراری که قبلا منتشر شده بود دیگر معتبر نیستند".
پیش از این در سراسر اوکراین هشدار هوایی اعلام شده بود. در 10 اکتوبر، نیروهای مسلح روسیه شروع به حمله به اهداف فرماندهی نظامی، ارتباطات و سیستم های انرژی اوکراین - از خارکف و کیف تا لووف و ایوانو-فرانکیفسک کردند.
به گفته ولادیمیر پوتین، این واکنشی است به انفجار سازمان‌دهی شده توسط کیف در پل کریمه و سایر حملات به اشیاء غیرنظامی در روسیه.
ولودیمیر زلنسکی در اول نوامبر گفت، که حدود 40 درصد از زیرساخت های انرژی در این کشور آسیب دیده است. به همین دلیل، خاموشی های برقی در اوکراین آغاز شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала