- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

شورای شهر کیف به باشندگان این شهر: به دلیل مشکلات انرژی زمستان این شهر را ترک کنید

© AP Photo / Adam SchreckНа месте попадания российской ракеты в Киеве
На месте попадания российской ракеты в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2022
عضو شوید
مسئولان شهر کی‌یف به باشندگان این شهر پیشنهاد داد، که زمستان به دلیل مشکلات انرژی پایتخت را ترک کنند.
به گزارش اسپوتنیک، اندری ویترنکو، معاون شورای شهر کی‌یف، به باشندگان این شهر پیشنهاد کرد، که به دلیل مشکلات کمبود برق، برای زمستان از پایتخت اوکراین نقل مکان کنند.
وی گفت: "به صراحت می گویم که وضعیت بسیار دشوار است. اگر مردم شرایط بهتری برای گذراندن زمستان در شرایط راحت تری داشته باشند، این کار را می توان به منظور حفظ سطح (آسایش) که شهروندان ما به آن عادت کرده اند انجام داد".
Флаги Греции и ЕС развеваются перед Акрополем в Афинах - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2022
ناسازگاری یونانی ها برای عرضه جنگ افزار به کیف
پیش از این، رومن تکاچوک، مدیر بخش امنیت شهرداری اداره شهر کیف گفته بود، که در حال حاضر هیچ دلیلی برای صحبت درباره تخلیه باشندگان کیف وجود ندارد، اوضاع تحت کنترل است. به گفته وی، در هر ولسوالی از دیرباز کمیسیون های تخلیه در مواقع اضطراری کاملا متفاوت وجود داشته است. سپس، دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین گفت، که تخلیه جمعیت از کیف یا دیگر شهرها می تواند توسط مقامات "به عنوان یک اقدام اضطراری" در صورت وخامت اوضاع در سیستم انرژی کشور اعمال شود.
یادآوری می کنیم، که حملات به زیرساخت های اوکراینی از سوی نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتوبر - دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه - که به گفته مقامات روسی، پشت آن، سرویس های ویژه اوکراین ایستاده اند - آغاز شد. این حملات بر روی تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر کشور، از خارکف و کیف تا لووف و ایوانو-فرانکیفسک انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر این کشور اعلام شده است. ولودیمیر زلنسکی در اول نوامبر گفت، که حدود 40 درصد از زیرساخت های انرژی در اوکراین آسیب دیده است که منجر به قطعی گسترده برق شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала