اوکراین به کمک امریکا راکتور مدولار در کی‌یف می‌سازد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Министр финансов Украины Оксана Маркарова на заседании Верховной рады Украины
Министр финансов Украины Оксана Маркарова на заседании Верховной рады Украины - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2022
عضو شوید
اوکراین قصد دارد یک راکتور هسته ای مدولار با ایالات متحده در خاک خود بسازد.
به گزارش اسپوتنیک، اوکسانا مارکارووا، سفیر اوکراین در ایالات متحده گفت: کی یف و واشنگتن در حال برنامه ریزی برای ساخت یک راکتور مدولار کوچک در خاک اوکراین هستند.
Владимир Зеленский и Джо Байден в кабинете Белого дома в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2022
پیامدهای قمار پرهزینه بایدن در اوکراین
مارکارووا در رگه رخنامه اش نوشت: امروز در چارچوب بیست و هفتمین کنفرانس آب و هوای سازمان ملل، جان کری فرستاده ویژه رئیس جمهور امریکا در امور آب و هوا و آلمان گالوشچنکو وزیر انرژی اوکراین از راه اندازی یک پروژه آزمایشی برای ساخت یک راکتور مدولار کوچک در اوکراین خبر دادند".
به گفته وی، شرکت کنندگان در این پروژه آزمایشی کنسرسیوم بین المللی آزمایشگاه ملی آرگون، Energoatom اوکراین، شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین و مرکز علمی و فنی دولتی اوکراین برای ایمنی هسته ای و پرتویی هستند. دیگر شرکای خصوصی عبارتند: از Clark Seed، Doosan Enerbility، FuelCell Energy، IHI Corporation، JGC Corporation، Samsung C&T Corporation و Starfire Energy.
راکتورهای مدولار کوچکتر از راکتورهای نصب شده در نیروگاه های هسته ای هستند. آنها را می توان در مکان هایی نصب کرد، که امکان ساخت نیروگاه های هسته ای بزرگ وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала