- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

مزدوران بیش از 40 کشور در کنار نیرو های اوکراینی در منطقه زاپوروژیه می جنگند

© AP Photo / Efrem Lukatskyنظامی اوکراین در نزدیکی خارکف
نظامی اوکراین در نزدیکی خارکف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2022
عضو شوید
روگوف: مزدوران بیش از 40 کشور در کنار کیف در جهت زاپوروژیه می جنگند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای اصلی منطقه، گفت که مزدوران از 40 کشور در حال حاضر برای کیف در خط تماس (LBS) در منطقه زاپوروژیه می جنگند، که بیشتر آنها لهستانی هستند.
روگوف گفت: "تمرکز زیادی از جنگجویان خارجی وجود دارد. در جهت زاپوروژیه است که آنها از نظر حضور پیشتاز هستند. اگر اخیراً می‌توانیم در مورد 34 کشور از آنجا صحبت کنیم، امروز بیش از 40 کشور وجود دارد." در پخش ایستگاه رادیویی KomsomolskayaPravda گفت.
به گفته وی، آنها بیشتر مزدوران لهستانی هستند. او گفت: "فقط مزدوران لهستانی - نمایندگان شرکت های نظامی خصوصی قانونی و در واقع اغلب افسران عادی - بیش از پنج هزار نفر را از طریق زاپوروژیه عبور دادند. همچنین تعداد زیادی شبه نظامی گرجستانی و تعداد زیادی چچن زبان وجود دارند."
پیش از این، روگوف از تقویت گروه اوکراینی در جهت زاپوروژیه خبر داده بود.
امروزه روسیه بیش از 70 درصد از منطقه زاپوروژیه را تحت کنترل دارد. مرکز منطقه ای، شهر زاپوروژیه ، تحت کنترل اوکراین باقی مانده است.
ارتش روسیه ویدئوی تعامل پهپاد و توپخانه در عملیات ویژه در اوکراین به نمایش گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه ویدئویی از نابودی مزدوران خارجی در اوکراین را به اشتراک گذاشت +ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала