میزان خسارات اقتصاد جهان در صورت درگیری در تایوان

© Photo / Pixabay/MittmacПанорама Тайбея, Тайвань
Панорама Тайбея, Тайвань - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2022
عضو شوید
در صورت درگیری در تایوان، اقتصاد جهانی 2.5 تریلیون دالر در سال ضرر خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: در صورت تشدید درگیری بر سر جزیره تایوان، اقتصاد جهانی سالانه 2.5 تریلیون دالر ضرر خواهد کرد.
منابع این نشریه حاکی از آن است که وزارت امور خارجه امریکا به منظور ارزیابی پیامدهای اقتصادی احتمالی محاصره جزیره از سوی چین، پژوهشی را از شرکت تحلیلی Rhodium Group انجام داده است. تحلیلگران به این نتیجه رسیدند که چنین اقداماتی ضربه محکمی به اقتصاد تایوان وارد می کند و تأثیری دومینویی بر بازارهای جهانی ایجاد می کند. اقتصادهای آسیای جنوب شرقی بیشترین آسیب را خواهند دید. بی ثباتی در بخش های نیمه هادی، خودرو، سرور، کمپیوتر و تیلیفون همراه رخ خواهد داد. در عین حال، شرکت های چینی فرصت جذب منابع مالی را از دست خواهند داد که آسیب جدی به اقتصاد چین وارد می کند و همچنین منجر به شوک قدرتمندی در تجارت جهانی می شود.
Открытие XX съезда Компартии Китая в Пекине  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2022
مخالفت با استقلال تایوان درج قانون اساسی چین شد
نمایندگان وزارت خارجه ایالات متحده پیش از این نتایج این پژوهش را برای کمیسیون اروپا و نمایندگان برخی از کشورهای اروپایی ارسال کرده اند تا پیامدهای منفی قابل توجهی را برای اقتصاد اتحادیه اروپا از تشدید تنش نشان دهند.
این روزنامه خاطرنشان می کند، که مقام های امریکایی بر این باورند، که از این طریق می توانند تلاش های بین المللی برای مهار چین را تقویت کنند.
یادآوری می کنیم، که تنش ها در پیرامون تایوان پس از بازدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده از این جزیره در 2 تا 3 اگوست به شدت تشدید و باعث انتقاد پکن شد. در 8 نوامبر، تسای اینگ ون رئیس تایوان گفت، که خطر واقعی حمله چین به جزیره وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: این هیاهو نیست و مسئولان باید برای چنین تحولی آمادگی داشته باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала