آیا لبنان و اسرائیل بر سر اختلافات مرزی دریایی خود وارد جنگ خواهند شد؟

© AFP 2023 / Daniel Mihailescuسفن الناتو في البحر الأسود
سفن الناتو في البحر الأسود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2022
عضو شوید
ارتش تل آویو در حالت آماده باش قرار دارد و حزب الله تهدید می کند تاسیسات نفت و گاز اسرائیل را نابود می کند.
به گزارش اسپوتنیک، اسرائیل آمادگی خود را برای جنگ با لبنان اعلام کرده است، زیرا مذاکرات در حال انجام تعیین مرزهای دریایی با میانجیگری ایالات متحده به بن بست نزدیک می شود. با این حال، این موضوع نه تنها باعث ایجاد اختلاف بین بیروت و تل آویو می شود، بلکه با نزدیک شدن به دور دیگری از انتخابات عمومی، در سیاست اسرائیل نیز رواج بیشتری می یابد.
یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه اصلاحات لبنان در مورد توافقنامه تعیین مرزهای دریایی پیشنهادی آمریکا را رد کرد. بنا بر گزارش ها، روز گذشته، مقامات اسرائیلی در جریان این توافق قرار گرفته بودند، که باعث خوش بینی های زیادی شد، به طوری که یک منبع ناشناس به اخبار آکسیوس گفت که لاپید "صراحتاً اعلام کرد که اسرائیل در مورد منافع امنیتی و اقتصادی خود مصالحه نخواهد کرد، حتی اگر چنین شود. به این معنی است که به زودی توافقی وجود نخواهد داشت."
بعداً روز چهارشنبه، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل به نهادهای نظامی دستور داد تا برای رویارویی مسلحانه با لبنان آماده شوند. جلسه چهار ساعته کابینه، که گفته می‌شد با حضور چهره‌های اصلی نهادهای امنیتی اسرائیل برگزار شد، سپس با اعلام عمومی مبنی بر اینکه به نخست‌وزیر و وزیر دفاع اجازه حمله به لبنان بدون موافقت بیشتر کابینه داده شد، به پایان رسید.
Улица у места взрыва 2020 года в порту Бейрута  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2022
تائید توافق لبنان با اسرائیل در حل سرحدات بحری
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала