هنگری از کمک به کیف امتناع می ورزد

© AFP 2023 / Tobias SchwarzГлава МИД Венгрии Петер Сийярто
Глава МИД Венгрии Петер Сийярто - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2022
عضو شوید
بلومبرگ خبر داده است که، وزیر امور خارجه هنگری گفت که مقامات کشورش موافقت خود را با طرح اتحادیه اروپا برای حمایت از اوکراین با کمک مالی جمع آوری شده مشترک اعلام نخواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه هنگری، بوداپست قصد ندارد که از کمک به کیف به طور عمومی امتناع ورزد، اما توافقاتی را که شامل حمایت مشترک طرف اوکراینی در اتحادیه اروپا باشد، منعقد نخواهد کرد.
Здание парламента Венгрии в Будапеште - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2022
هنگری پیشنهاد خطرناک اوکراین را رد کرد
همانطور که بلومبرگ خاطرنشان می کند، موضع هنگری عمدتاً به این دلیل است که بوداپست قبلاً با ابتکار مشابهی از بروکسل به عنوان بخشی از پیامدهای همه گیر کروناویروس موافقت کرده است، اما به دلیل ادعای نقض قوانین، هیچ بودجه ای از یک صندوق مشترک اروپایی دریافت نکرده است.
ایجاد چنین مکانیزم برای حمایت از اوکراین مستلزم تایید همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، یعنی هنگری هم است. بلومبرگ تاکید می کند که ما در مورد برنامه های کمیسیون اروپا برای تخصیص حدود 18 میلیارد یورو به کیف برای سال آینده صحبت می کنیم.
پیش از این، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفته بود که اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری 3 میلیارد یورو کمک مالی به اوکراین اختصاص خواهد داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала