بریتانیا و جاپان پیمان جدید نظامی را برای مقابله با چین ایجاد می کنند

© AP Photo / Shizuo KambayashiВертолеты на военном учении в Японии
Вертолеты на военном учении в Японии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2022
عضو شوید
رسانه: بریتانیا و جاپان قصد دارند که پیمان نظامی خاص را بین هم امضا کنند تا "تهدید" چین را مهار نمایند.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز به نقل از منابع مطلع اعلام کرد: لندن و توکیو ممکن است یک توافقنامه نظامی برای تقویت همکاری با واشنگتن و مقابله با "تهدید" پیکن را امضا کنند.
بر این اساس جاپان و بریتانیا قرار است در ماه دیسامبر پیمان دفاعی بزرگ را امضا کنند که به کشورها امکان می دهد همکاری با ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوس آرام را افزایش دهند و مهار تهدید فزاینده چین را تقویت کنند.
دو نفر آگاه از چگونگی مذاکرات گفتند که کشورها توافقنامه مطرح شده را امضا خواهند کرد.
British troops prepare to depart upon the end of operations for U.S. Marines and British combat troops in Helmand - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2016
حضور نیروهای نظامی انگلیس در سوریه
این موافقتنامه اجرای تطبیقات مشترک و همکاری در زمینه لوژستیک بین کشورها را ساده می کند و تشریفات بوروکراتیک هنگام اعزام نیرو از یک کشور به کشور دیگر را به حداقل می رساند.
همچنین انتظار می‌رود بریتانیا و جاپان جزئیات مشارکت تحت برنامه توسعه مشترک طیارات جدید را در ماه دیسامبر اعلام کنند.
منابع گفتند که توکیو در مرحله پیشرفته مذاکرات با واشنگتن بر سر دستیابی به راکت های کروز تاماهاوک است که این امکان را به آن می دهد در صورت نیاز به اهدافی در شرق چین حمله کند.
توافق نهایی در مورد پیمان و همکاری در مورد طیارات جنگی به وضعیت سیاسی بریتانیا بستگی دارد. سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا گفت که مذاکرات با جاپان "پیشرفت مثبت" دارد و افزود که اظهار نظر در مورد امضای احتمالی توافقنامه دسترسی متقابل اکنون نامناسب است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала