امریکا میخواهد که افغانستان دیگر تهدیدی به همسایگانش نشود

© https://twitter.comروزنامه‌ صباح: افغانستان به سمت یک جنگ داخلی بزرگ می رود
روزنامه‌ صباح: افغانستان به سمت یک جنگ داخلی بزرگ می رود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2022
عضو شوید
دونالد لو، دستیار وزیر امور خارجه در دفتر امور آسیای جنوبی و مرکزی، روز یکشنبه طی نشست خبری در عشق آباد گفت که ایالات متحده سعی میورزد تا اطمینان حاصل کند که افغانستان دیگر به تهدیدی برای همسایگان خود تبدیل نشود.
به گزارش اسپوتنیک، لو یادآور شد که "بایدن چنین تعهدی را داده است و ایالات متحده تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که دیگر افغانستان تهدیدی به هیچ یک از شرکای ایالات متحده و همسایگان تبدیل نمی شود."
به گفته این دیپلمات، "برای برقراری ثبات در افغانستان، شکست گروه های تروریستی ضروری است تا طالبان (این سازمان تحت تحریم های سازمان ملل است - ویرایش) فعالیت های تروریستی را تشویق نکند." لو گفت که "طالبان همچنین باید حقوق همه گروه های حاضر در افغانستان، همه اقلیت ها، زنان، کودکان و غیره را به رسمیت بشناسد."
Вид сверху на улицы Гонконга - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2022
لو پوان: جهان در حال "چرخش به سوی شرق" است
این دیپلمات تاکید کرد: "یکی از آخرین عوامل این است که افغانستان باید انرژی بیشتری را وارد اقتصاد خود کند تا برای همه شهروندانش عاید و محصولات ایجاد کند".
وی خاطرنشان کرد که ترکمنستان مانند بسیاری از کشورهای جهان به حمایت و ارائه کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان ادامه می دهد و در یک سال گذشته جامعه جهانی مجموعاً حدود سه میلیارد دالر برای کمک های بشردوستانه به افغانستان هزینه کرده است.
لو گفت: "در آینده، ما باید کمتر بر ارسال مواد غذایی و کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان و بیشتر بر کمک به اقتصاد افغانستان تمرکز کنیم تا این اقتصاد برای شهروندان کشور عاید و محصولات تولید کند. و بنابراین، USAID برخی از آنها را از سر گرفته است که از فعالیت ها در شرکت های کوچک و متوسط ​​در افغانستان حمایت کنید".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала