کدام کار اوکراین از دید امریکا خشم روسیه را بر می انگیزد؟

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры
Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2022
عضو شوید
دیپلمات پیشین امریکایی، پیوستن اوکراین به ناتو را قرمزترین خط برای روسیه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، دیوید راندل، رئیس پیشین مأموریت سفارت امریکا در عربستان سعودی در مقاله ای برای نیوزویک نوشت، که پیوستن اوکراین به ناتو برای روسیه پذیرفتنی نیست.
نویسنده می گوید: "درک اینکه چرا اوکراین قرمزترین خط برای روسیه است، سخت نیست".
Официальный представитель министерства обороны России генерал-майор Игорь Конашенков на брифинге об обстоятельствах крушения Ил-20 ВКС России у побережья Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
از بین بردن کارگاه های نظامی اوکراین از سوی نیروهای هوافضای روسیه
او به ویژه به اهمیت تاریخی کریمه اشاره کرد، که اگر بخشی از ناتو بود، همان واکنش کرملین را برمی انگیخت، که کوبا با موشک های هسته ای شوروی مستقر در آن کشور برای واشنگتن برانگیخت.
این دیپلمات پیشین امریکایی بر این باور است، با وجود این، کشورهای عضو ناتو عمداً منافع امنیت منطقه ای روسیه را نادیده گرفتند و کشورهای پیشین اتحاد جماهیر شوروی را در صفوف خود پذیرفتند.
وی به نقل از جورج کنان دیپلمات دیگر امریکایی گفت: "گسترش بلوک به شرق، مرگبارترین اشتباه سیاست امریکا در کل دوران پس از پایان جنگ سرد خواهد بود".
نویسنده مقاله که از عدم تلاش کشورهای غربی برای حل مناقشه در اوکراین شگفت زده شده است، تاکید کرد: "آتش بس، بی طرفی اوکراین، لغو تحریم های اقتصادی، همه این مسائل باید مورد بحث قرار گیرد. نیازی به کنار گذاشتن آنها نیست. زمان توقف خونریزی است".
به گفته این کارشناس، سیاستمداران در ایالات متحده از گفتن اینکه هزینه تامین مالی کی یف برای مردم امریکا چقدر بالا است، چشم پوشی می کنند.
راندل گفت: "اوکراین همچنان کشوری فاسد است، که کمک به آن بسیار دشوار است، نمی توان به شخصی که جیبش سوراخ است بی انتها پول داد".
از سوی دیگر، همانطور که این کارشناس تاکید کرد، روسیه کشوری است که برای خود غذا، انرژی و سلاح تامین می کند.
وی افزود: "روبل امروز قوی‌تر از یک سال پیش است. تحریم‌های غرب بیشتر از روسیه در اروپا ویرانی ایجاد کرده است".
وی افزود: "شاید لازم به یادآوری باشد که مادر و پدر پوتین از محاصره لنینگراد جان سالم به در بردند، زمانی که ششصد هزار نفر ترجیح دادند بمیرند تا تسلیم دشمن شوند. بعید است پوتین راهبردی را تغییر دهد زیرا دیگر نمی تواند "بیگ مک" بخرد".
یادآوری می کنیم، که پس از برگزاری همه پرسی در مناطق دونباس برای پیوستن به روسیه، زلنسکی در پایان ماه سپتامبر برای پذیرش سریع اوکراین در ناتو درخواست داد.
طرف روسی بارها اعلام کرده است، که این کشور در موضوع اوکراین، با کل بلوک ناتو مواجه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала