شرکت کنندگان گروپ 7 در عدم روسیه به قیمت ثابت نفت روسیه توافق کردند

© Fotolia / Ded PixtoНефтедобывающие вышки
Нефтедобывающие вышки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2022
عضو شوید
منابع دقیق اطلاع داده است که کشورهای عضو گروپ 7(جی 7) و استرالیا برای تعیین قیمت ثابت برای نفت روسیه توافق کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از منابع خبرگزاری رویترز گفت: "ائتلاف (جی 7 و استرالیا) بر سر سقف قیمت ثابتی به توافق رسیدند که به طور مرتب ارزیابی خواهد شد.
خاطرنشان می شود که این کشورها سطح شناور قیمت نفت از روسیه را کنار گذاشته اند.
منابع رویترز افزودند که نهایی شدن سطح قیمت نفت در اواخر نوامبر برنامه ریزی شده است
ایده تعیین سقف قیمت برای منابع انرژی روسیه در نشست جاپان جی 7 مطرح شد. قرار است محدودیت‌های قیمت نفت از دسامبر و در مورد محصولات نفتی از فبروری عملی شود، اما کشورهای غربی هنوز نتوانسته‌اند در مورد گاز به توافق برسند. جانت یلن، وزیر اتقصاد امریکا پیشنهاد کرده است که سقف قیمت نفت روسیه حدود 60 دالر در هر بیلر تعیین شود.
تشکل جلسه گروه جی 7 هفته آینده در مورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2022
وزرای اقتصاد جی 7 قیمت نهایی نفت روسیه را تعیین کردند
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد این ایده اظهار نظر و تاکید کرد که اگر برخلاف منافع مسکو باشد، هیچ کالایی را در خارج از روسیه عرضه نخواهد کرد.
الکسی میلر، رئیس شرکت "گازپروم" گفت که محدودیت یکجانبه قیمت ها توسط اتحادیه اروپا نقض شرایط اساسی قرارداد خواهد بود و این مستلزم توقف صادرات است.
غرب پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، فشار تحریم ها را بر روسیه افزایش داد. این امر منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذائی در اروپا و ایالات متحده شده است. ولادیمیر پوتین سیاست مهار و تضعیف مسکو را سیاست دورمدت کشورهای غربی خواند.
به گفته وی، تحریم ها ضربه جدی به تمام اقتصاد جهانی وارد کرده است. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала