سفیر روسیه هدف تخریب خط لوله گاز نورد استریم را افشا کرد

© Photo / Nord Stream 2/Axel SchmidtПрокладка труб "Северного потока-2" в водах Швеции
Прокладка труб Северного потока-2 в водах Швеции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2022
عضو شوید
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده در مقاله برای مجله امریکایی نشنال اینترست نوشت: تخریب خط لوله گاز نورد استریم با هدف از بین بردن کامل روابط انرژی بین روسیه و اروپا است که مجبور به روی آوردن جایگزین های گران قیمت است.
به گزارش اسپوتنیک، وی معتقد است بازندگان پس از تخریب خطوط لوله روسیه، شهروندان عادی و تمام صنایع بودند.
این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: "بدون شک که این اقدام تخریب با هدف قطع کامل روابط دوجانبه مفید انرژی بین اروپا و روسیه انجام شد. هدف این بود که مصرف کنندگان منطقه را به طور اساسی به سمت منابع گران قیمت سوق دهد، خواه گاز مایع خارجی یا تکنالوژی های جدید پاک باشد."
Место утечки на газопроводе Северный поток-2 у берегов датского острова Борнхольм - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2022
روسیه اطلاعات در مورد تخریب نورد استریم را دارد
سفیر روسیه همچنین "حمله به زیربنا ها" را اقدام بسیار خطرناک خواند.
آنتونوف تاکید کرد: "تاسیسات بسیار مهم، هر کجا که باشد، اکنون در معرض تهدید است. علاوه بر این، این اقدام تروریستی نمی تواند بدون مشارکت دولت انجام شود."
این حملات در 26 سپتامبر به طور همزمان به دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا - نورد استریم 1 و نورد استریم 2 انجام شد. آلمان، دانمارک و سویدن احتمال تخریب هدفمند را رد نمی کنند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و ارزیابی مدت تعمیر آنها غیرممکن است. ستره محکمه روسیه پس از آسیب وارده به خطوط لوله گاز نورد استریم، پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی تشکیل داد.
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در پایان اکتوبر اعلام کرد که گازپروم امکان آنرا بدست آورده است که محل انفجار نورد استریم را بررسی کند و رئیس این شرکت، الکسی میلر، در مورد این بررسی به او گزارش داد. رئیس جمهور تاکید کرد که انفجار در خط لوله گاز نورد استریم حمله علنی تروریستی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала