دریک سال گذشته برای بازسازی افغانستان هیچ پولی هزینه نشده است

© Photo / SIGARJohn F. Sopko
John F. Sopko - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2022
عضو شوید
گزارشگر ویژه امریکا در امور افغانستان گفته است که بیش از یکسال می شود که پولی در آبادی افغانستان مصرف نشده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، اداره‌ی بازرس ویژه‌ی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار)، با اشاره به کمک‌های انسانی ۱.۱ میلیارد دالری به افغانستان در بیش‌تر از یک ‌سال گذشته، گفته که به دلیل نبود هم‌آهنگی میان اداره‌های دولتی امریکا، برای بازسازی افغانستان هیچ پولی هزینه نشده است.
جان ساپکو، سربازرس سیگار، هم‌چنان از هم‌کاری‌نکردن اداره‌ی توسعه‌ای بین‌المللی ایالات متحده (USAID) و وزارت خزانه‌داری این کشور و همین گونه ایجاد موانع از سوی حکومت امریکا، در بخش تحقیق سیگار در باره‌ی چه‌گونگی به‌مصرف‌رسیدن کمک‌های امریکا در افغانستان، انتقاد کرده است.
Города мира. Гаага - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار لغو تمامی تحریم‌های یکجانبه شد
این درحالیست که در تازه ترین گزارش کمیته صلیب سرخ، آمده است که از زمان به روی کار آمدن طالبان در آگست سال گذشته تا به حال700000 شغل از بین رفته است.
کمیته صلیب سرخ در افغانستان خبر داده است که درامد روزانه حدود %۹۰ افراد کارگر در افغانستان، کمتر از ۱.۹ دالر است.
در این گزارش آمده است که بسیاری از نخبه گان و سزمایه گذاران با آمدن طالبان از افغانستان فرار کردند که باعث شدت گرفتن بیکاری و بحران اقتصادی در کشور شده است.
صلیب سرخ در گزارش خود بیان کرده است که میلیون ها مرد و زن و کودک به دنبال بدتر شدن اوضاع بشری مجبور شده اند تا به سرک ها بیایند و برای به دست آوردن نیازهای اولیه زندگی شان تلاش کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала