کوریای شمالی ده موشک به سمت دریای جاپان و دریای زرد شلیک کرد

© AP Photo / Ahn Young-joonРепортаж южнокорейского телевидения с кадрами запуска ракет в Северной Коре
Репортаж южнокорейского телевидения с кадрами запуска ракет в Северной Коре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
عضو شوید
نظامیان کوریای جنوبی اعلام کردند که کوریای شمالی روز چهارشنبه حداقل 10 موشک به سمت دریای جاپان و دریای زرد شلیک کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، نظامیان کوریای جنوبی اعلام کردند که این موشک ها به سمت جزیره اولئونگدو در جنوب کره جنوبی پرواز کرد و در 167 کیلومتری شمال غربی این جزیره و 57 کیلومتری شرق شهر سوکچو کره جنوبی در ساحل شرقی کوریای جنوبی سقوط کرد.
خاطرنشان می شود که مرز دریایی بین کره شمالی و کره جنوبی طبق قوانین موجود مسافت 12 مایل (حدود 22 کیلومتر) است، بنابراین در واقع موشک بسیار نزدیک به خاک کوریای جنوبی سقوط کرده است.
سئول آن را "یک مورد استثنایی و غیرقابل توجیه" خواند.
کوریای شمالی خط مرزی دریایی بین خود و کوریای جنوبی را به رسمیت نمی شناسد و بیان می کند که این خط به طور یک جانبه توسط سئول و فرماندهی سازمان ملل پس از پایان جنگ کره (1950-1953) ایجاد شده است. کوریای شمالی این بار برای اولین بار موشک های بالستیک را به سمت سرزمین های کوریای جنوبی از جمله جزیره اولونگدو پرتاب کرد.
گفتنی است که این بیست و ششمین آزمایش موشک بالستیک کوریای شمالی در سال جاری است و همچنین سه موشک کروز نیز پرتاب شده است که در مجموع 29 آزمایش موشکی در سال جاری توسط کوریای شمالی انجام شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала