- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

کاخ سفید: آمریکا کره شمالی را به تامین مهمات روسیه برای عملیات نظامی ویژه در اوکراین مظنون است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Белого дома в Вашингтоне, США
Здание Белого дома в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2022
عضو شوید
کاخ سفید می گوید کره شمالی به روسیه مهمات می دهد تا علیه اوکراین استفاده کند
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا مدعی است اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه کره شمالی گفته می شود "تعداد قابل توجهی" گلوله های توپخانه ای را برای استفاده بیشتر در اوکراین به روسیه می دهد، در حالی که مقصد واقعی مهمات را پنهان می کند.
وی با بیان اینکه پیونگ یانگ تدارکات را به عنوان محموله برای کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه پنهان می کند، تاکید کرد: ما شواهدی داریم که نشان می دهد کره شمالی به طور مخفیانه مقادیر قابل توجهی گلوله های توپخانه را به روسیه برای جنگ در اوکراین ارسال می کند. او تعداد گلوله ها را مشخص نکرد، اما گفت که حجم آنها، به گفته ایالات متحده، "قابل توجه است".
سخنگوی کاخ سفید که از ارائه جزئیات خودداری کرد، گفت: ما به نظارت وضعیت ادامه می دهیم تا مطمئن شویم محموله ها به مقصد می رسند.
سی‌ان‌ان گزارش می‌دهد که اطلاعات مربوط به چنین تحویل‌هایی نیز در اطلاعات طبقه‌بندی‌شده وجود دارد، اما جزئیاتی در مورد اینکه کره شمالی دقیقاً چه تعداد سلاح به روسیه "تحویل داده" و مسکو چگونه برای آنها "پرداخت" کرده است، وجود ندارد. این کانال به نوبه خود خاطرنشان می کند که مقامات آمریکایی شواهدی برای حمایت از ادعاهای خود ارائه نکرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала