یورواستات: نرخ تورم منطقه یورو درماه اکتبر افزایش بی سابقه داشته است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2022
عضو شوید
بر اساس برآورد فوری دفتر آمار اتحادیه اروپا، قیمت‌های مصرف‌کننده در منطقه یورو برای دوازدهمین ماه متوالی به رکورد جدیدی رسید که ناشی از افزایش مداوم هزینه‌های انرژی است.
به گزارش اسپوتنیک، تورم سالانه در منطقه ارزی در ماه اکتبر %10.7 افزایش یافت که از سطح قبلی %9.9 و بالاتر از برآوردهای 10.2 درصدی اقتصاددانان افزایش یافت.
قیمت انرژی در طول ماه %41.9 افزایش یافت، زیرا تنش ها بر سر عرضه گاز اصلی روسیه به سمت غرب به اروپا، پس از شروع جنگ در اوکراین، همچنان ادامه دارد. قیمت مواد غذایی، الکل و تنباکو نیز %13.1 افزایش یافته است.
در همین حال، تورم اصلی که اقلام بی ثباتی مانند انرژی و مواد غذایی را استخراج می کند، به 6.4% رسید که نسبت به پیش بینی قبلی 6.0 درصدی و همچنین بالاتر از برآوردها بود.
اثرات منفی این تورم فزاینده باعث شده است تا اقتصاددانان پیش‌بینی کنند که منطقه یورو در سال جاری وارد رکود خواهد شد، در حالی که مشاغل نشانه‌هایی از بدبینی نسبت به چشم‌انداز از خود نشان داده‌اند.
Сухогруз Razoni в порту Одессы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه معامله غلات را در دریای سیاه به حالت تعلیق درآورد
بر اساس داده‌های یورواستات که روز دوشنبه منتشر شد، رشد اقتصادی در منطقه یورو به طور غیرمنتظره‌ای در سه ماهه به شدت کاهش یافت. تولید ناخالص داخلی تعدیل شده فصلی نسبت به دوره سه ماهه قبل 0.2% افزایش یافت که از 0.8% در سه ماهه دوم و کمتر از برآوردها برای افزایش 1.0% کاهش یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала