وزارت دفاع جزئیات حملات پهپادی در سواستوپل روسیه را افشا کرد

© Sputnik / Vladimir Sergeevگردشگران و اهال شهر در پلاژ سواستوپل
گردشگران و اهال شهر در پلاژ سواستوپل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه: بقایای پهپاد نظامی تعرضی استفاده شده در حمله سواستوپل را از بحیره به سطح زمین کشیده شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که متخصصین نظامی قطعات پهپاد های بحری مورد استفاده برای حمله به کشتی‌ های قوای بحیره سیاه و کشتی‌ های غیرنظامی را در آب‌ های نزدیک شهر سواستوپل کشف و به سطح زمین کشیدند.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "پس از دفع حمله تروریستی تاریخی 29 اکتوبر به کشتی‌ های مرتبط با تضمین امنیت "راهروی غلات" بقایای وسایل محاربوی بدون سرنشین بحری که توسط رژیم کیف تحت رهبری نمایندگان بریتانیا استفاده ‌شد، کشف و در اختیار آنها روسیه گرفته است".
M142 High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS), a multiple rocket launcher - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2022
در جریان شبانه روز اخیر 21 راکت و 9 پهپاد امریکایی ساقط گردید
گفته می شود این پهپادهای بحری از سواحل نزدیک اودسا به فضا پرتاب شده اند. متعاقباً آنها در امتداد منطقه امنیتی "راهروی سبز" پرواز کردند و سپس مسیر را در جهت پایگاه کشتی روسی در سواستوپل تغییر دادند.
وزارت دفاع، با اشاره به نظر کارشناسان، پیشنهاد کرد که این دستگاه‌ ها می‌توانست از روی یکی از کشتی‌ های غیرنظامی "که توسط کیف یا حامیان غربی آن برای صادرات محصولات رزاعتی اجاره شده بود" به آب انداخته شود.
در استامبول در 22 جولای، توافق نامه های چند جانبه در مورد رفع محدودیت های عرضه محصولات روسیه برای صادرات و در مورد کمک روسیه در صادرات غلات اوکراینی امضا شد. این قرارداد که توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، مربوط به حمل و نقل غلات، مواد غذایی و کود از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. تا 18 نوامبر اعتبار دارد.
پس از حادثه هواپیماهای بدون سرنشین، وزارت دفاع از تعلیق این توافق خبر داد. پیش از این، یک منبع ریا نووستی در استامبول گفته بود که ترکیه "در همه سطوح" در حال مذاکره با روسیه است و رد نکرد که این توافق به قوت خود باقی بماند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала