وزارت خارجه روسیه: روسیه مدرن سازی بمب های اتمی آمریکا در اروپا را در نظر خواهد گرفت

© Sputnik / Grigorij Sysoew /  مراجعه به بانک تصاویر الکساندر گروشکو
الکساندر گروشکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2022
عضو شوید
گروشکو معاون وزیر امور خارجه: روسیه برنامه مدرن سازی بمب های اتمی آمریکا در اتحادیه اروپا را در نظر خواهد گرفت
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه: روسیه در برنامه ریزی نظامی خود نوسازی بمب های هسته ای آمریکا مستقر در کشورهای اروپایی را در نظر خواهد گرفت و تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود انجام خواهد داد.
ما نمی‌توانیم متوجه طرح‌هایی برای مدرن‌سازی سلاح‌های هسته‌ای، آن بمب‌های سقوط آزاد که در اروپا هستند، نباشیم. این دیپلمات گفت: "سلاح میدان جنگ" و در نتیجه آستانه هسته ای را کاهش می دهد.
- معاون وزیر توضیح داد: "ایالات متحده متحدان خود را مجبور به خرید هواپیماهای F-35می کند و اقدامات دیگری را برای افزایش توانایی کشورهای عضو برای غلبه بر مناطق محاصره شده انجام می دهد. این نیز واقعیتی است که ما باید هم از نظر سیاسی و هم در برنامه ریزی نظامی خود به آن توجه کنیم."
وی افزود: علاوه بر این، خود ناتو "قبلاً تصمیماتی برای تقویت مؤلفه هسته‌ای در برنامه‌های نظامی ائتلاف، قابل مشاهده‌تر کردن آن، افزایش تعداد رزمایش‌ها با سناریوی هسته‌ای و مشارکت هوانوردی استراتژیک آمریکا در رزمایش‌ها گرفته است. که شروع به پرواز به بریتانیا کرد و سپس در امتداد مرزهای ما پرواز کرد."
گروشکو گفت ما همچنین متذکر می شویم که ناتو قصد ندارد ماموریت های هسته ای مشترک را که اتفاقاً با معاهده منع اشاعه سلاح های هسته ای که به صراحت انتقال به هر شکل یا در هر مرحله از کنترل سلاح های هسته ای را ممنوع می کند در تضاد است، رها کند،. دقیقاً کسانی که در مأموریت های هسته ای متحدانه شرکت می کنند، فقط ناوگان هوایی خود را مدرن می کنند و هواپیماهای F-35 آمریکایی را خریداری می کنند که مدرن تر از F-16، تورنادو و سایر ناوها هستند.
Building of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation in Moscow - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2022
وزارت خارجه روسیه درباره استراتژی جدید دفاعی آمریکا اظهار نظر کرد
وی گفت که مجموعه این عوامل "موضوع توجه ما از جمله از نقطه نظر برنامه ریزی نظامی و اتخاذ سایر اقدامات لازم برای تضمین مطمئن امنیت و دفاع ما است."
پیش از این روزنامه پولیتیکو به نقل از یک کابل دیپلماتیک و منابع آگاه گزارش داده بود که ایالات متحده به استقرار بمب اتمی مدرن B61-12 در پایگاه های ناتو در اروپا سرعت بخشیده است.
به گزارش پولیتیکو، برنامه نوسازی 10 میلیارد دلاری بمب اتمی برای جایگزینی نسخه های قبلی تسلیحات، از جمله حدود 100 بمب ذخیره شده در پایگاه های هوایی در آلمان، ایتالیا، بلژیک، هلند و ترکیه طراحی شده است. به گفته این نشریه، تحویل نسخه ارتقا یافته این بمب در ابتدا برای بهار سال 2023 برنامه ریزی شده بود. با این حال، طبق یک تلگراف دیپلماتیک، مقامات ایالات متحده به متحدان ناتو در یک نشست غیرعلنی در بروکسل در ماه اکتبر گفته اند که انتظار می رود این امر در اوایل دسامبر سال جاری باشد.
پیش از این، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفته بود که واشنگتن به مدرن سازی کامل هر سه جزء سه گانه هسته ای خود متعهد است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала