کانادا دستکم 40000 مهاجر افغانستانی را تا اواخر سال 2023 میپذیرد

© https://twitter.comبازگرداندن نزدیک به پنجصد مهاجر افغان از ترکیه به کابل
بازگرداندن نزدیک به پنجصد مهاجر افغان از ترکیه به کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2022
عضو شوید
دولت کانادا روز پنجشنبه اعلام کرد که دو هواپیمای اجاره شده حامل پناهجویان افغان به زمین نشسته اند. کانادا با استقبال از تازه واردان، اعلام کرد که تا پایان سال 2023، قصد دارد دستکم 40000 افغان را اسکان دهد.
به گزارش اسپوتنیک، شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا روز پنجشنبه، 27 اکتبر اعلام کرد که دو هواپیمای اجاره شده حامل شهروندان افغان در کانادا "خانه جدیدشان" فرود آمده اند.
بر اساس توییت شان فریزر، یکی از این هواپیماها در تورنتو، مرکز استان انتاریو کانادا و دیگری در ادمونتون، مرکز استان آلبرتای کانادا به زمین نشست.
در حالی که این توییت تعداد پناهجویان افغان اسکان داده شده را مشخص نکرده است، وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا گزارش داده است که 23500 پناهجوی افغان به شمول پناهجویانی که روز پنجشنبه وارد این کشور شده اند، وارد شده اند.
فریزر در توییتی نوشت: "کانادا اکنون پذیرای بیش از 23500 پناهجوی افغان است. ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا حداقل 40000 نفر را تا پایان سال 2023 به طور امن اسکان دهیم.
وزارت امور خارجه آلمان پیشتر در 17 اکتبر اعلام کرده بود که پس از تسلط طالبان در ماه اگست گذشته، آلمان نیز اعلام کرد که هر ماه 1000 پناهجوی افغان را تحت یک برنامه جدید خواهد پذیرفت.
برنامه جدید هر ماه 1000 افغانستانی و اعضای خانواده هایشان را با تمرکز بر مدافعان حقوق بشر و زنان و همچنین کسانی که در معرض خطر کار در حوزه های عدالت، سیاست، روزنامه نگاری، آموزش، فرهنگ، ورزش یا علم هستند، می پذیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала