- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پوتین: این روسیه نه، بلکه غرب بود که اوضاع و اتفاقات کنونی اوکراین را رقم زد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر سخنرانی ولادیمیر پوتین در نشست باشگاه والدای 2022
سخنرانی ولادیمیر پوتین در نشست باشگاه والدای 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2022
عضو شوید
سخنان رئیس جمهور پوتین در جلسه گفتگوهای والدای
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به عوامل حالات فعلی روابط بین الدول چنبن گفت: تناقضات مرتبط با توزیع دوباره قدرت اقتصادی و نفوذ سیاسی تنها در حال افزایش است، بار بی اعتمادی متقابل توانایی ما را برای پاسخگویی مؤثر به چالش‌های واقعی و تهدیدهای واقعی پیش روی جامعه جهانی محدود می‌کند. در اصل، خود پروژه جهانی شدن در بحران است و در اروپا آنها از قبل در مورد شکست چند فرهنگی چنین سخن میزنند که ما خوب می دانیم، می شنویم.
او اضافه کرد که "من معتقدم که این وضعیت تا حد زیادی نتیجه یک انتخاب اشتباه، عجولانه و از جهاتی با اعتماد به نفس نخبگان برخی از کشورها در ربع قرن پیش است. در آن زمان، در اوایل دهه 1980 و 1990، نه تنها فرصتی برای تسریع فرآیندهای جهانی شدن، بلکه برای دادن ویژگی کیفی متفاوت، هماهنگ و پایدار به آنها وجود داشت."
وی ادامه داد که با این حال، برخی کشورها که خود را برنده بدون چون و چرای جنگ سرد می‌دانستند، برخی کشورها ترجیح دادند به سادگی شروع به "تغییر" نظم سیاسی و اقتصادی جهان برای خود و برای منافع خود کنند.
همچنان اظهار داشت که ظاهرا آنها با قرار گرفتن در سرخوشی، اساساً گفتگوی معنادار و برابر با سایر شریکان زندگی بین المللی را کنار گذاشتند، ترجیح دادند نهادهای جهانی ایجاد و جهان بهبود ندهند، بلکه سعی کردند عملکرد ساختارها، هنجارها و قوانین خود را به کل جهان گسترش دهند. مسیر جهانی شدن و امنیت "برای خود عزیزان"، برای منتخبان، و نه برای همه. حالا هم معلوم شد که همه با این م.ضوع موافق نیستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала