"غیر قابل پیش بینی ترین دهه" نکات مهم سخنرانی پوتین

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر سخنرانی ولادیمیر پوتین در نشست باشگاه والدای 2022
سخنرانی ولادیمیر پوتین در نشست باشگاه والدای 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2022
عضو شوید
ولادیمیر پوتین در نشست سالانه کلوپ گفتگوی والدای شرکت کرد. وی به بحران فزاینده دموکراسی غربی اشاره کرد و راه های ممکن برای خروج از آن را بیان کرد.
درباره بحران جهانی
به گزارش اسپوتنیک، این کنفرانس که از 24 تا 27 اکتبر در مسکو به طول انجامید، به مشکلات موضوعی نظم جدید جهانی اختصاص داشت. "جهان پس از هژمونی: عدالت و امنیت برای همه. سازمان دهندگان موضوعات اصلی را فرمول بندی کرده بودند. حتی قبل از سخنرانی پوتین، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، آن را "رویداد اصلی روز" خواند. به گفته وی، این سخنرانی قرار است "مطالعه، خوانده و بازخوانی شود".

رئیس جمهور با ارزیابی کلی از وضعیت جهان آغاز کرد. همه چیز طبق سناریوی بدی که مسکو بارها در مورد آن هشدار داده است، ادامه داد. این تنها در مورد تهدیدات نظامی نیست، بلکه در مورد چالش های اقتصادی نیز هست.
رئیس جمهور با اشاره به بحران‌های اطراف اوکراین، تایوان و همچنین مشکلات غذایی گفت: غرب گام‌هایی برای تشدید تنش برداشته است، آنها همیشه برای تشدید بازی بازی می‌کنند. در عین حال، غرب هیچ وحدتی ندارد، فقط مجموعه ای از کشورهاست که بین آنها به اندازه کافی تضاد وجود دارد.
تنها دو راه باقی مانده است: انباشتن مشکلاتی که همه بازیگران جهان را "در هم می شکند" یا حل مشکلات با هم، البته نه به صورت ایده آل، اما به روش های موثر.
در مورد فرهنگ "لغو" پوتین با اشاره به تلاش‌های مخالفان غربی (به قول رئیس‌جمهور به آرامی) برای "لغو" فرهنگ‌های بیگانه، یادآور شد: "اعتماد به عصمت یک کشور خطرناک است".
در مورد فرهنگ "بی اعتبار کردن"
پوتین با اشاره به تلاش‌های مخالفان غربی (به قول پوتین به آرامی) برای "بی اعتبارکردن" فرهنگ‌های سایرین، یادآور شد: "باور به بی تقصیر بودن یک کشور خطرناک است."
در حال حاضر هرگونه دیدگاه جایگزین با تبلیغات یا تضعیف ارزش ها برابری می شود. پوتین خطاب به "مخالفان" خود گفت: "به چه چیزی فریب خورده اید، از مغز خود استفاده کنید". هرگونه انتقاد از غرب به عنوان "دسیسه" و "دسیسه کرملین" تلقی می شود.
رئیس جمهور از اندیشمندان روسی از داستایوفسکی گرفته تا سولژنیتسین نقل قول کرده است که به عقیده پوتین مدت ها پیش بینی سقوط استانداردهای دموکراتیک غربی را داشتند.
او افزود که اَشکال مختلف دموکراسی تنها به نفع یک مدل دموکراسی رد شده است. و به تحمیل تهاجمی نظرات آنها می رسد. پوتین با احساسی درباره به رسمیت شناختن کشورهای غربی در آماده سازی کودتای 2014 در اوکراین اظهار داشت: "این دیوانگی است"
در مورد درگیری با غرب
پوتین تاکید کرد: دموکراسی واقعی تنها در رعایت حق هر کشور برای انتخاب الگوی خود برای توسعه جامعه نهفته است. غرب از جایگزین هایی می ترسد که در حال حاضر مؤثر واقع شده اند. اما توسعه اجتناب ناپذیر است. و آمریکایی ها نمی توانند حداقل چیزی ارائه دهند، آنها سعی می کنند همه دولت ها را در یک الگو قرار دهند و فرهنگ مردمان مخالف را محکوم کنند.
رئیس‌جمهور با اشاره به دیدگاه‌های غیرسنتی که در غرب حاکم است، گفت: ارزش‌های سنتی مجموعه‌ای از فرضیه‌های ثابت نیستند: در هر موردی برای هر قوم منحصربه ‌فرد است، نباید آنها را تحمیل کرد، بلکه باید به آنها احترام گذاشت.
روسیه خود را دشمن کشورهای غربی نمی دانست و نمی داند. اما آنها می خواهند ما را به ابزاری برای رسیدن به اهدافشان تبدیل کنند. روسیه قرار نیست مانند بسیاری از کشورهای دیگر یکی باشد.
پوتین افزود: در عین حال، ما خودمان در تلاش نیستیم که به یک هژمون تبدیل شویم تا تسلط غرب را با تسلط شرق، شمال یا جنوب جایگزین کنیم.
درباره ادغام
راه برون رفت از لحظه دشوار کنونی تنها از طریق ایجاد موسسات مالی که به یک کشور وابسته نیستند امکان پذیر است. خروج از دستورات دلار اجتناب ناپذیر است، پرداخت ها به ارزهای ملی مانند سایر فرآیندهای ادغام به رشد خود ادامه خواهد داد.
مراکز جدید قدرت قادر به رقابت با غرب هستند. اما فقط با هم می توانیم به نتیجه برسیم. برای انجام این کار، کافی است کشورهای غربی اجازه دهند که بازارهای محلی بدون تصرف منابع آنها مانند گذشته انکشاف کند. به عنوان مثال، روسیه، صنایع کاملی را در کشورهای دیگر ایجاد می کند و به پیشرفت تکنولوژیک کمک می کند.
رئیس جمهور گفت: اگر جهانی سازی لیبرال مسخ شخصیت است، پس ادغام توسعه مشترک استراتژی های مشترکی است که به نفع همه است. اما به گفته او، در هر صورت، جهان در انتظار "غیرقابل پیش بینی ترین دهه" است.
روی کار آمدن "ولدای"
پوتین از سال 2004، زمانی که باشگاه ایجاد شد، در جلسات والدای شرکت می کند. اولین کنفرانس در ولیکی نووگورود، نزدیک دریاچه والدای برگزار شد. از این رو نام. سپس به سوچی نقل مکان کردیم. امسال ما مسکو را انتخاب کردیم. قالب: بحث های چند ساعته با حضور کارشناسان از سراسر جهان. این بار ۱۱۱ کارشناس و سیاستمدار از بیش از ۴۰ کشور جهان از جمله کشورهای غربی سخنرانی کردند. اما، البته، شرکت کنندگان بیشتری از کشورهای دوست خاورمیانه، آسیا، آفریقا و کشورهای مستقل مشترک المنافع بودند.
بسیاری از تزهای رئیس جمهور ادامه منطقی آن چیزی است که او در سال های گذشته به شکلی ملایم تر بیان کرد. به عنوان مثال، پوتین به طور منظم و طولانی در مورد روابط روسیه و غرب صحبت کرده است که به دلیل تعبیر نادرست رفتار مسکو در خارج از کشور متوقف شده است. وی به ویژه خاطرنشان کرد که آنها باز بودن روسیه و اعتماد به شرکا را به عنوان یک ضعف درک می کنند. و این یک اشتباه بود.
سخنرانی ولادیمیر پوتین در نشست باشگاه والدای 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پوتین: 2 راه پیش روی بشریت وجود دارد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала