ترور یک داکتر متخصص جراحی عمومی در بلخ

© Sputnikبلخ
بلخ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2022
عضو شوید
منابع محلی در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ از ترور یک داکتر جراحی از سوی افراد مسلح ناشناس خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منابع می‌گویند، که اسدالله شارق، متخصص شناخته‌شده‌ی جراحی عمومی در مقابل خانه‌اش از سوی افراد مسلح ناشناس به قتل رسیده است.
 انفجاری در بلخ 18 کشته و زخمی بر جای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2022
ترور یک عضو طالبان در شهر مزار شریف
منابع می‌گویند، که این رویداد شام امروز (چهارشنبه ۴ عقرب) در منطقه‌ "کارته صلح"، از مربوطات حوزه‌ هفتم امنیتی شهر مزار شریف رخ داده است.
در همین حال، محمدآصف وزیری، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ طالبان برای بلخ با تأیید این رویداد، می‌گوید که این داکتر هنگام برگشت به خانه‌اش از سوی افراد مسلح ناشناس به قتل رسیده و راننده‌ی وی نیز زخمی شده است.
تا اکنون علت و انگیزه‌ی این قتل روشن نیست، اما سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ طالبان از آغاز بررسی‌ها و تلاش‌ها جهت شناسایی عاملان این رویداد خبر می‌دهد.
اسدالله شارق یکی از داکتران مشهور در بخش جراحی عمومی در شفاخانه حوزوی ابو علی سینای بلخی شهر مزار شریف بود.
او در حالی از سوی افراد ناشناس به قتل رسیده است که پیش از این کادرهای صحی بلخ همواره از تهدیدهای امنیتی در برابرشان شکایت کرده و خواستار تأمین امنیت‌شان شده بودند.
با آن‌که والی پیشین طالبان برای بلخ بر اتخاذ تدابیر جدی امنیتی جهت تأمین امنیت جان کارمندان صحی اطمینان داده بود، اما این قتل‌های هدفمند در برابر داکتران و اعضای خانواده‌های‌شان پایان نیافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала