گفت و گوی دیپلماتان امریکا و کوریای جنوبی درباره کوریای شمالی

© Pixabay / StockSnapАмериканский флаг на фоне неба
Американский флаг на фоне неба - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2022
عضو شوید
دیپلماتان ایالات متحده و کوریای جنوبی درباره کوریای شمالی، مسائل منطقه ای و جهانی باهم گفت و گو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کوریای جنوبی اعلام کرد: وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه امریکا و چو هیون دونگ معاون وزیر امور خارجه در توکیو درباره راه های مهار کوریای شمالی، مسائل منطقه ای و جهانی گفتگو کردند.
دو معاون وزیر درباره تحریکات غیرقانونی مکرر کوریای شمالی و تشدید تنش ها در شبه جزیره کوریا و منطقه نگرانی عمیق مشترکی داشتند و مجدداً تأکید کردند که در صورت انجام اقدامات تحریک آمیز جدی، کوریای شمالی با پاسخ قاطع ایالات متحده و جامعه بین المللی مواجه خواهد شد.
شرمن همچنین به خبرنگاران در توکیو گفت، که ایالات متحده از "تمام قابلیت‌های دفاعی" برای محافظت از متحدان، از جمله قابلیت‌های دفاع هسته‌ای و موشکی استفاده خواهد کرد.
طرفین در مورد اقدامات برای مهار کره شمالی گفتگو کردند و همچنین توافق کردند که با ادامه ارتباطات استراتژیک نزدیک در زمینه های مختلف از جمله صنعت نیمه هادی، زنجیره تامین، انرژی و امنیت اقتصادی، به تقویت همکاری واقعی ادامه دهند. شرمن آمریکایی در خصوص "قانون کاهش تورم" خاطرنشان کرد که طرف امریکایی از نگرانی سئول در مورد تأثیر منفی احتمالی این قانون بر شرکت های کره جنوبی آگاه است و در حال بررسی اقدامات مختلف برای حل مشکلات با همکاری وزارتخانه های مربوطه است.
چو هیونگ دان و شرمن همچنین در پایان درباره بیستمین کنگره حزب کمونیست چین که در آن شی جین پینگ رئیس جمهور چین برای سومین بار به عنوان دبیرکل انتخاب شد و وضعیت امنیت منطقه تبادل نظر کردند.
روز چهارشنبه مذاکرات سه جانبه بین دیپلمات ها با حضور تاکئو موری معاون اول وزیر امور خارجه جاپان در توکیو برگزار می شود. نشست سه جانبه قبلی دیپلمات ها در ماه جون در سئول برگزار شد. سرویس اطلاعات ملی کوریای جنوبی اعلام کرد، که کوریای شمالی می تواند هفتمین آزمایش هسته ای خود را بین 16 اکتوبر تا 7 نوامبر، پس از کنوانسیون حزب کمونیست چین اما پیش از انتخابات میان دوره ای امریکا انجام دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала